پله های چوبی داخل ساختمان برای شخصی سازی فضاها

یک راه پله داخلی می تواند به تغییر خانه ما کمک کند، بسته به مواد، فضایی به دست آورده و سبکی طبیعی به آن ببخشد. پله چوبی انتخاب عاقلانه ای برای این عنصر معماری چه در خانه و چه در محل کار است.

 پله های چوبی داخل ساختمان برای شخصی سازی فضاها بسیار رایج هستند. انواع مختلفی وجود دارد، نه تنها بسته به مواد مورد استفاده، بلکه به دلیل شکل، اندازه و کاربرد آنها . برای انتخاب خوب، توصیه سالها تجربه در خدمات نجاری چیزی است که تفاوت را ایجاد می کند.

عملکرد اصلی آن اتصال دو سطح مختلف است و این سطوح می توانند از طبقات مختلفی که در خانه های دوبلکس پیدا می کنیم ، مانند پله هایی که برای دسترسی به عناصر مبلمان در سطح دیگری استفاده می کنیم، بروند: قفسه ها، تخت های دو طبقه. یا نشیمن های کوچک که در آن فضا به حداکثر می رسد. در این موارد است که نصب پله های چوبی داخلی یک انتخاب عاقلانه برای زندگی روزمره ما است.

هنگام ساخت راه پله چوبی دوبلکس، حداقل و حداکثر اندازه گیری ها باید رعایت شود که در مقررات آیین نامه فنی ساختمان (CTE) گنجانده شده است.

 

پله چوبی

پله چوبی داخل ساختمان

در پله های داخلی بسته به فرم و عملکرد آن، طرح های متنوعی برای انتخاب وجود دارد . راه پله چوبی به فضایی که در آن قرار دارد یا به فضایی نوآورانه و پیچیده کمک می‌کند، حسی روستایی ایجاد کند. همه چیز به طرح و متریال انتخاب شده بستگی دارد ، بنابراین این ترکیب انتخاب مهمی خواهد بود.

پله های چوبی ساخته شده توسط معمار معروف گائودی به دلیل شکل های منحصر به فرد خود از تحسین برانگیزترین پله های جهان هستند. معمار پلکان مارپیچ را ترجیح می‌داد ، مانند پلکان‌هایی که در Casa Batlló در بارسلونا، یا ویلا Quijano در کانتابریا پیدا می‌کنیم. هر دو دو نمونه معماری زیبا از سبک و طراحی هستند.

پله‌های داخلی که با نرده‌های چوبی منحنی ساخته شده‌اند، به ایجاد آن حس رویایی که در سازه‌های گائودی وجود دارد کمک می‌کند. پلکان دیدنی از چوب بلوط که سالن را به اتاق های خصوصی متصل می کند، از ستون فقرات یک اژدها یا حیوان اسطوره ای تقلید می کند.

از دیگر طرح‌های پله، پله‌های آج ژاپنی یا اجباری – ایده‌آل برای فضاهای محدود به دلیل شکل نابرابر پله‌های آن در انتها – پلکان یک‌طرفه، پلکان امپراتوری یا پلکان هلیکوئیدی را داریم. راه پله مارپیچ اما فشرده تر است ، بنابراین برای فضای فشرده ای که دو طبقه مختلف را به هم متصل می کند مناسب است.

بازی با ترکیب مواد علاوه بر شکل ظاهری به فضا شخصیت زیادی می بخشد: چوب با سنگ، چوب با متاکریلات، پله های چوبی با چراغ های تزئینی یا فلز و چوب و غیره . ترکیبات بی پایان هستند.

راه پله چوبی داخل ساختمان

نمونه راه پله چوبی داخل ساختمان اجرا شده توسط گروه مهندسی آژمان

انواع چوب برای پله

نجاری چوبی که روی پله ها اعمال می شود به ما امکان می دهد با سایه ها، رنگ ها و سبک های مختلف بازی کنیم. چوب ماده ای سپاسگزار است که حسی طبیعی را ایجاد می کند و به ایجاد محیط های دنج و گرم کمک می کند . این عنصر ارگانیک، جدا از امکاناتی که برای طراحی داخلی می دهد، برای کار با آن سازگار بوده و بسیار مقاوم است. در میان طیف گسترده ای که می توانید انتخاب کنید، ما انتخاب کوچکی از پرکاربردترین انواع چوب را پیشنهاد می کنیم:

  • چوب بلوط : مقاوم، با دوام و دارای رنگ گرم مشخصی است. بلوط سفید آمریکایی کرم رنگ و بومی جنگل های کانادا و ایالات متحده است، در حالی که بلوط قرمز آمریکایی رنگ مایل به قرمز دارد و یکی از پرمصرف ترین ها است. پس از آن بلوط آمازونی با رنگی روشن و خنثی قرار دارد، در حالی که بلوط اروپایی – که برای قایق ها بسیار مورد توجه است – رنگ قهوه ای مایل به زرد دارد و همچنین سایه روشنی دارد.
  • چوب جاتوبا – کمتر شناخته شده است، مقاومت خوبی در برابر قارچ دارد، سخت است و در ساخت مبلمان استفاده می شود. اصالتاً اهل آمریکای جنوبی است و دارای رنگی است که از سفید مایل به صورتی تا بژ قهوه ای مایل به قرمز متغیر است.
  • چوب لاپاچو : با سختی و درخشندگی مشخص می شود. رنگ قهوه ای تیره دارد.
  • چوب Pinotea : این چوب سنتی بومی آمریکای شمالی است. سازگار، صمغی، قهوه ای روشن و رگه ای است. همچنین در مبلمان آشپزخانه با جلوه ای روستایی و طبیعی استفاده می شود.
  • چوب کندر – ظاهری کلاسیک و پیچیده می دهد. ما آن را در رنگ های قرمز یا قهوه ای پیدا می کنیم.

برای سفارش انواع پله چوبی، نرده چوبی، پله چوبی دوبلکس ساده و گرد و… می توانید با کارشناس ما تماس بگیرید.

همچنین بخوانید: 15 ایده طراحی راه پله در فضای کم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 4 =