امروزه، در خیابان راه می روید و سر خود را به سمت آسمان بلند می کنید، می توانید گیاهان و درختانی را ببینید که در آن بالا در دوردست قرار گرفته اند،
جایی که هیچ کس فکر نمی کرد آنها را پیدا کند. باغ های معلق مانند آتش در شهرهای کوچک و بزرگ در حال گسترش هستند و راه حل ایده آلی برای کسانی است که فضایی در طبقه همکف برای استفاده به عنوان باغ ندارند اما نمی خواهند از یک منطقه سبز در فضای باز چشم پوشی کنند.
کسانی که می خواهند باغی ایجاد کنند و تراس خود را به گوشه ای از آرامش تبدیل کنند که پس از یک روز طولانی و طاقت فرسا به آن پناه ببرند،
لازم است به یک سری عوامل توجه کنند تا مانع امکان سنجی پروژه نشود و گیاهانشان را ببینید که سرسبز رشد می کنند.

روف گاردن تراس

اجرای روف گاردن در تراس تنها می تواند از یک برنامه ریزی دقیق شروع شود که برای سازماندهی کار و به دست آوردن نتیجه نهایی که نیازها و انتظارات شما را برآورده می کند ضروری است. در صورت داشتن بودجه محدود می توان این عملیات را به طور مستقل انجام داد یا به معماران متخصص سپرده شد. در هر دو مورد، سه گزینه ممکن وجود دارد.
طراحی باغ در تراس با نصب چمن مستلزم انجام یک سری مداخلات است که علاوه بر افزایش هزینه ها باعث افزایش زمان می شود. در این مورد، در واقع، عایق بندی کفپوش برای ضد آب بودن تراس و جلوگیری از رکود خطرناک آب ضروری است. ضمناً لازم است با درخواست بازرسی تکنسین متخصص که بتواند بررسی های سازه ای را انجام دهد، امکان سنجی پروژه بررسی شود.
طراحی روف گاردن بدون نصب چمن مطمئناً ارزان تر است، اما اجرای آن به همان اندازه پیچیده است. در این مورد، در واقع، گیاهان و گل هانقش مهمی در تحقق پروژه دارند و انتخاب دقیق آنها و همچنین مطالعه دقیق چیدمان آنها در داخل فضا مهم است.
هنگامی که زمان کمی برای اختصاص دادن به مراقبت از سبزه دارید و به دنبال راه حلی هستید که زیبایی شناسی و عملکرد را با هم ترکیب کند، نصب چمن مصنوعی جایگزین معتبری برای چمن است. با انتخاب این راه حل، می توانید در هر فصلی از سال یک روف گاردن سرسبز و مرتب داشته باشید. سطوح چمن مصنوعی می توانند نتیجه زیبایی شبیه به یک چمن طبیعی واقعی داشته باشند، مشکل انگل ها را از بین ببرند و شما را از نگرانی بریدن چمن رها کنند.

روف گاردن در تراس

چه یک راه حل را ترجیح دهید، در مرحله طراحی، ارزیابی فضایی که در دسترس دارید ضروری است و مهمتر از همه، از آنجایی که این یک باغ معلق است، باید به باری که تراس قادر به انجام آن است توجه کنید. تحمل کردن بر اساس این مشاهدات اولیه می توان به تحقق واقعی پروژه، یعنی با انتخاب عناصری که در داخل باغ قرار می گیرد، ادامه داد.

پروژه در دست، باغ پشت بام شما در تراس می تواند شروع به شکل گیری کند. نشانه هایی که با رنگ مشکی روی سفید نوشته شده اند، انتخاب اجزای قرار گرفتن در فضا را ساده می کند، بدون اینکه هیچ گونه تغییر یا اضافه ای را در طول کار محدود کند. با شناسایی ظروف ، گیاهان و گل ها شروع می شود تا باغی با جلوه طبیعی ایجاد شود. سپس به انتخاب اثاثیه ای که باید در فضای سبز خود قرار دهید تا محیط راحت و کاربردی باشد، ادامه می دهیم.

روف گاردن تراس

انتخاب گلدان و فلاورباکس

اولین انتخاب مربوط به ظروفی است که گل و گیاه را در آن قرار دهید و باید فضای موجود را در نظر گرفت. جایگزین های ممکن عمدتاً دو هستند: گلدان و گلدان . در بازار انواع مختلفی وجود دارد که از نظر اندازه، شکل و جنس قابل تشخیص هستند.
بر اساس کمیت و ویژگی های گیاهان و گل هایی که می خواهید رشد کنید، می توانید ظرفی را با مناسب ترین اندازه و شکل انتخاب کنید. با این حال، در مورد متریال، خیلی به سلیقه شخصی شما، سبک باغ و باری که تراس می تواند تحمل کند بستگی دارد. آنها از گلدان های پلاستیکی و گلدان های پلاستیکی متفاوت هستندسبک تر و ارزان تر، به گلدان های سفالی و گلدان های سفالی، تا محلول های بتن، شیشه، سرامیک و چوب.

همچنین ببینید: تصاویر روف گاردن+ 21 روف گاردن جذاب

فلاورباکس تراس

انتخاب گیاهان و گلها

پوشش گیاهی قهرمان هر باغ است، حتی باغ هایی که در تراس ساخته شده اند. انتخاب گل ها و گیاهان مناسب در فضای باز برای ایجاد یک منطقه سرسبز ضروری است و راه حل هایی که می توانید انتخاب کنید بسیار زیاد است. با این حال، قبل از انتخاب خود، لازم است نور خورشید تراس، ویژگی های آب و هوا و اندازه سطح موجود را ارزیابی کنید.
به عنوان مثال، اگر تراس در معرض تأثیر مداوم نور خورشید است، توصیه می شود از خرید گیاهان و گل هایی که می توانند در برابر درجه حرارت بالا و خشکی مقاومت کنند، حمایت کنید. پایداری آنها در داخل گلدان ها و گلدان ها و مقاومت آنها در برابر سفتی زمستانی نیز باید در نظر گرفته شود. به این دلایل، توصیه می شود از نظر ویژگی های فرهنگی، گیاهان همیشه سبز و مشابه را انتخاب کنید تا از گشاد شدن زمان و مشکلات احتمالی در لحظه های آبیاری و کود دهی جلوگیری شود.
از رایج ترین و مورد توجه ترین گیاهان تراس می توان به رودیولا اشاره کرد که هم در آفتاب و هم در سایه جزئی رشد می کند .گل خانه ، گیاهی آبدار که در برابر گرمای تابستان و یخبندان زمستان مقاومت می کند و لوئیزیا ، سرشار از برگ های همیشه سبز و گل های رنگارنگ، ایده آل برای تزئین محیط است.

تراس گاردن_تراس سبز

لوازم مبلمان

گیاهان و گل ها بدون شک به زیبایی شناسی باغ معلق کمک می کنند. با این حال، برای اینکه تراس واقعا راحت و کاربردی باشد، باید آن را با لوازم جانبی مناسب تجهیز کنید. همچنین در این مورد، انتخاب به سلیقه شخصی شما، خط سبکی که می خواهید دنبال کنید و اندازه محیط است.
صرف نظر از فضای موجود، تمرکز اصلی مبلمان در فضای باز، صندلی ها هستند که با سطوح پشتیبانی همراه هستند. صندلی‌ها، میزها، مبل‌ها، صندلی‌های عرشه و سالن‌های استراحت در باغ به شما این امکان را می‌دهند که مکان‌های آرامش واقعی ایجاد کنید که بتوانید لحظاتی از آرامش را در خلوت یا لحظات خوشی را در جمع خانواده و دوستان سپری کنید.
توجه، پس، بهنورپردازی ، به طوری که باغ در تراس را می توان هم در نور روز و هم در ساعات عصر تجربه کرد. در نهایت نصب روکش تراس اعم از ثابت یا متحرک را دست کم نگیرید تا از آفتاب در روزهای تابستان، از رطوبت در شب و محافظت از مبلمان و گیاهان در مواقع بد آب و هوا محافظت شود.

روف گاردن در تراس: مزایا و معایب

در حال حاضر باغ ها دیگر فقط روی زمین نیستند، بلکه تا تراس ها، بالکن ها و پشت بام ها بالا می روند. ما در مورد روف گاردن روی تراس صحبت می کنیم، نوعی که در شهرهای معاصر ما را مجبور می کند دماغ خود را به سمت آسمان بلند کنیم و گیاهان و درختان کوچک را مشاهده کنیم که در جایی قرار گرفته اند که هیچ کس، چند سال پیش، هرگز فکرش را نمی کرد. پیدا کردن آنها

از این گذشته، طراحی روف گاردن در تراس هنوز یک عملیات ساده نیست، زیرا به یک سری اقدامات احتیاطی لازم برای جلوگیری از آسیب رساندن به مستاجران در طبقه پایین و در واقع به گیاهانی که استفاده می شود نیاز دارد.

نمایه محتوای مقاله

باغ معلق در تراس: چگونه آن را بسازیم؟

هنگام طراحی روف گاردن در تراس، اولین کاری که باید انجام دهید این است که لایه ای از خاک را تهیه کنید که باید دال پشت بام را بپوشاند. این منطقه دارای گیاهان، درختچه ها و درختان کوچکی است که بر خلاف آنچه در ایوان های معمولی اتفاق می افتد، در گلدان نیستند.

بسیار مهم است که امکان سنجی کار را قبل از اقدام به موقعیت یابی زمین با یک تکنسین بررسی کنید تا از بارگذاری بیش از حد اتاق زیر شیروانی جلوگیری شود.

همچنین با توجه به اینکه خاک آبیاری می‌شود، برای جلوگیری از نفوذ تراس باید از آب‌بندی تراس اطمینان حاصل کرد. برای این منظور توصیه می شود  یک ورق پلی استر را پهن کنید و روی آن را با یک غلاف PVC بپوشانید که از حمله ریشه ها محافظت می کند. یک لایه زهکشی نیز باید روی غلاف قرار گیرد که از شن و سنگریزه یا خاک رس منبسط شده، بلوک های کوچک لاستیک و پلی استایرن تشکیل شده است.

یک ورقه پارچه نبافته باید بالای زهکشی گذاشته شود تا آب صاف شود و فقط در این مرحله بتوان خاک را پخش کرد.

برای روف گاردن از چه خاکی باید استفاده کرد؟

هنگام طراحی روف گاردن در تراس، یکی از متداول ترین سؤالات مربوط به نوع خاکی است که باید انتخاب کنید . برخی از انواع خاک ها به طور خاص برای ایجاد باغ های معلق، وزن کم، غنی بودن از مواد آلی و معدنی و ظرفیت ذخیره آب زیاد ایجاد شده اند.

جوانب مثبت و منفی

اجرای روف گاردن در تراس دارای مزایای بسیاری است که فراتر از ارزش زیبایی شناختی ناب داشتن یک واحه سبز در پشت بام و رفاه روانی است که گذراندن وقت در آغوش طبیعت به ارمغان می آورد.

در واقع، این انتخاب بر خود ساختمان نیز تأثیر می گذارد و عایق حرارتی را بهبود می بخشد و در نتیجه به لطف تبخیر آب آزاد شده در زمین، اتاق ها را در تابستان خنک تر نگه می دارد.

به طور قابل توجهی نویز را کاهش می دهد ، زیرا سطح گیاهی به جای اینکه مانند یک سطح صاف، سر و صدا را منعکس کند، آن را جذب می کند و هوا را تمیز می کند.

روف گاردن تراس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + سه =