گروه مهندسی آژمان پیشگام در ساخت و اجرای پله چوبی دوبلکس، در مقالات قبلی شما را با راهنمای تمیز کردن نرده چوبی آشنا کرده است.

در این مقاله نکاتی در مورد مراقبت از پله چوبی را برای شما گردآوری کرده ایم تا بتوانید از این محصول ارزشمند تا سالیان سال استفاده کنید.

البته در نظر داشته باشید که طول عمر و مقاومت راه پله های چوبی نسبت به سایر متریال  ها بسیار بیشتر می باشد اما با رعایت نکاتی می توانید این طول عمر را بیشتر نیز کنید.

مراقبت از پله چوبی

چوب رطوبت بیش از حد را تحمل نمی کند. به همین دلیل، هنگام تمیز کردن، نباید مقدار زیادی آب و مقدار زیادی مواد شوینده مصرف کنید.

بهتر است پله های خیس شده را با یک محلول ضعیف ترجیحا یک شوینده خنثی و سپس با پارچه ای که به خوبی نرم و خشک شده است پاک کنید.
اگر نیاز به تمیز کردن کامل پله های چوبی رنگ نشده دارید، می توانید یک منطقه کوچک را با آب گرم صابون خیس کنید، با یک برس سفت به خوبی پاک کنید، با آب بشویید و با یک پارچه ضخیم خشک کنید.

پله چوبی

لکه روغن را باید در زمانی که تازه است پاک کرد سپس با سمباده به راحتی تمیز شود. همچنین لکه های روغن را می توان با پودر تالک یا کائولن پاشید، با کاغذ لکه دار پوشاند و با اتوی نه چندان داغ اتو کرد. لکه های قدیمی روغن را می توان با سقز پاک کرد. لکه های کپک را می توان در صورت رطوبت زیاد با بنزین پاک کرد.
در مورد رنگ آمیزی نرده چوبی، آلودگی شدید با آب با افزودن آمونیاک شسته می شود (2 قاشق غذاخوری آمونیاک در یک سطل آب گرفته می شود). چوب براق رنگ شده را مالیده تا مخلوطی از روغن نباتی و الکل دناتوره شده را به نسبت مساوی بدست آورد، پس از خشک شدن با پارچه ای مالش دهید تا بدرخشد.

پله چوبی نیاز به مراقبت ویژه دارد. به عنوان مثال، برای جلوگیری از ساییدن حشرات، نباید فضای نزدیک پله ها را به هم ریخته و خود اتاق را بیشتر تهویه کنید. همچنین برای محافظت، چوب بدون لاک باید با محلول سدیم فلوراید یا سیلیکون فلوراید هر شش ماه یا یک بار در سال تمیز شود (200-250 گرم ماده باید در یک سطل آب داغ رقیق شود، خوب مخلوط شود و خنک شود). همچنین برای پردازش سقز، موم، پارافین و ترکیب کرئولین، که در نسبت 100: 5: 5: 3 گرفته شده است، مناسب است.
اثرات مکانیکی نامناسب اعم از ایجاد خراش، اثر زمان، آسیب توسط آفات و مشکلات مشابه به بهترین نحو بر وضعیت و ظاهر پله های چوبی تاثیر نمی گذارد. بسیاری از ایرادات جزئی را می توان به تنهایی برطرف کرد.
شیارهای کوچک، خراش ها و ترک ها با خمیری متشکل از مخلوطی از خاک اره ریز و چسب پوشانده می شوند. برای این کار ابتدا محل نقص را بردارید سپس آن را با بتونه پر کنید. پس از خشک شدن، آن را رنگ آمیزی کردند تا با پایه مطابقت داشته باشد و در صورت لزوم لاک زده شود. شما همچنین می توانید یک تن ترکیب لاتکس طراحی شده برای چوب خریداری کنید که با کاردک روی خراش یا دندان اعمال می شود و اجازه می دهد خشک شود. در بالای ترمیم کننده برای چوب اعمال می شود.

پیشنهاد: خرید نیمکت چوبی

همچنین، ترک ها ممکن است گیر کنند. در صورت امکان برداشتن قسمت آسیب دیده، انجام آن راحت تر است. ترک ها از خاک و گرد و غبار پاک می شوند، خشک می شوند و با چسب چوب داغ ریخته می شوند، سپس قسمت قبل از خشک شدن باید تحت فشار قرار گیرد. تراشه ها و تراشه ها با چسب نجاری چسبانده می شوند.

پله چوبی_گروه مهندسی آژمان
حتی فرورفتگی های جزئی را می توان تراز کرد. برای این کار روی سطح فرورفتگی چند خراش یا بریدگی ایجاد کنید و سپس آن را با بخار آب درمان کنید (بهتر است اتو داغ را با پارچه مرطوب فشار دهید). چنین عملیات حرارتی مرطوب اجازه می دهد تا الیاف چوب منبسط شوند، که منجر به تراز شدن فرورفتگی ها می شود. پس از خشک شدن ناحیه تحت درمان، لاک و لاک زده می شود. در صورت آسیب دیدن چوب توسط قارچ، محلولی از آب گرم، سولفات آهن و نمک باید به نسبت وزنی 4x1x1 در مناطق آسیب دیده اعمال شود.
تخریب راه پله چوبی توسط حشرات چوبی (که به موقع شناسایی می شود تا زمانی که آفات به گرد و غبار تبدیل شوند) نیاز به درمان با محلول ضد عفونی کننده دارد. هر سوراخ با محلول سدیم فلوراید (ماده سمی، با احتیاط استفاده شود) با یک سرنگ پر می شود، سپس تمام سطوح با همان محلول پاک می شوند. پس از خشک شدن، مناطق آسیب دیده باید با پارافین ذوب شده ریخته شوند و با رنگدانه به رنگ محصول رنگ آمیزی شوند.

در این مقاله سعی داشتیم تا شما را با نکاتی در مورد مراقبت از پله چوبی آشنا کنیم و امیدواریم که برای شما مفید بوده باشد.

برای سفارش تمامی خدمات و محصولات می توانید با کارشناس ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − چهار =