اجرای روف گاردن ساخت و طراحی آن یکی از خدمات گروه مهندسی آژمان می باشد و در این مقاله با گیاهان مناسب روف گاردن و ایده های جدیدی آشنا خواهیم شد

روف گاردن ها فضای خیلی خوبی دارند و بین مردم نیز بسیار محبوب هستند. آنها یک کالا هستند، چیزی که خیلی از مردم آن را ندارند، اما چیزی که بسیاری از مردم هوس آن را دارند، نه تنها در خانه، بلکه در محیط های تجاری مانند رستوران ها، کلوپ های شبانه، و دفاتر.

اگر یک روف گاردن خود را در آپارتمان خود در خانه دارید، می تواند مکانی فوق العاده برای استراحت و خلوت از شلوغی باشد اما همچنان از راحتی دکوراسیون منزل خود لذت ببرید. مثل این است که یک حیاط خلوت در آپارتمان خود داشته باشید و یک فضای سبز در نزدیکی خود داشته باشید. یک موهبت الهی برای علاقه مندان به باغ.

برای فضاهای تجاری، تراس می‌تواند ویژگی ارزش افزوده‌ای باشد که جمعیت را به خود جذب می‌کند یا به مشتریان یا کارمندان فضایی برای رفع فشار می‌دهد.

گیاهان مناسب روف گاردن

یک باغ روی پشت بام به خصوص اگر بدانید با آن چه کار کنید بسیار موثر است!

اما برای کسانی که تا به حال باغی نداشته اند، تبدیل کردن آن پشت بام کوچک به مکانی زیبا و حتی یک ماشین تولید غذا می تواند کار سختی باشد!

چه در حال طراحی یک باغ تراس زیبا برای خود باشید یا یک معمار محوطه سازی باشید که برای یک مشتری کار می کند، این نکات باغبانی فضای محدود به شما اطمینان می دهد که یک باغ روی پشت بام دارید که باید به آن افتخار کنید!

همچنین ببینید: تصاویر روف گاردن جذاب و خلاقانه

بهترین گیاهان برای روف گاردن

همه گیاهان به اندازه کافی مناسب نیستند که در روف گاردن کاشت شوند.

گیاهان تراس باید مانند هر گیاه دیگری در فضای باز انعطاف پذیر باشند! با قرار گرفتن بیشتر در معرض نور مستقیم خورشید، مهم است که گیاهانی را انتخاب کنید که هر روز ساعت ها در معرض نور خورشید پژمرده یا خشک نشوند. برخی از مقاوم ترین گیاهان و گل های پشت بام عبارتند از:

  • آفتابگردان
  • اسطوخودوس
  • نیلوفرهای روز
  • رز شارون
  • درخت عرعر مونتانا ماس
  • دم الاغ

گیاهانی که دارای برگ های خزدار یا نقره ای هستند، تمایل دارند تبخیر آهسته تر از برگ های خود را فراهم کنند. این ها برای مناطق خشک تر عالی هستند!

گیاهانی که به بهترین شکل ممکن زنده می مانند گیاهانی با ریشه، گیاهانی با برگ های خزدار و ساکولنت ها هستند.

گیاهان ریشه گیاهی هستند که رطوبت را در ریشه های خود ذخیره می کنند و این اطمینان را می دهند که حتی زمانی که آب و هوا به آنها کمک نمی کند رطوبت خود را حفظ کنند.

البته ساکولنت ها گیاهانی هستند که رطوبت را در برگ های خود قفل می کنند و در شرایط سخت زنده می مانند.

گیاه مناسب روف گاردن

سبزیجات کوچک بهترین چیز برای رشد در یک باغ سبزی روی پشت بام هستند! انتخاب گیاهان دلچسب و کم تعمیر به این معنی است که صاحبان تراس ثمره کار خود را تنها در چند دقیقه کار در روز خواهند دید.

گیاهان باغ پشت بام مانند گوجه فرنگی یا خیار برای شروع عالی هستند زیرا  نگهداری از آنها بسیار آسان است. بامیه، بادمجان و فلفل نیز برای کسانی که به تولید غذای روی پشت بام خود و داشتن زندگی پایدارتری علاقه دارند، تلاش کم و پاداش بالایی دارند!

پرورش سبزیجات در پشت بام به ویژه در حال حاضر برای رستوران های شهری مرسوم است تا در هزینه ها صرفه جویی کنند و به مشتریان خود چیزی منحصر به فرد در منو بدهند.

گیاهان مناسب روف گاردن

گیاهان می توانند یک گیاه فوق العاده روی پشت بام برای هر باغی باشند، زیرا هم ارزشمند و هم تزئینی هستند.

گیاهانی که در نور مستقیم خورشید که بیشتر تراس ها ارائه می دهند رشد می کنند آویشن ، رزماری ، مریم گلی و اسطوخودوس هستند. حتی جایگزین های دیگری مانند نعناع و بادرنجبویه وجود دارد که نیاز به آبیاری زیادی ندارند!

نهال ارگانیک جعفری در باغ تراس گیاهان
سالانه ها گزینه مناسبی برای باغ های گل تراس هستند. گلهای یکساله می توانند نگهداری بسیار کمی داشته باشند، به خصوص  سنبل یا پیاز لاله . برای افراد ماجراجو، جعبه های گل هیبیسکوس یا گل رز افزودنی عالی هستند.
گل مناسب روف گاردن

پیشنهاد: فرنیچر فضای باز

چیدمان یک باغ آبدار فوق العاده را می توان در شرایط خشک کردن و زهکشی خوب و همچنین در آفتاب کامل انجام داد. آلوئه ورا  و کاکتوس ها به کمترین توجه نیاز دارند و همچنین محبوب ترین ها هستند و پیدا کردن آنها بسیار آسان است.

باغ های ساکولنت

بهترین درختان کوچک برای فضاهای کوچک

با کمال تعجب، درختان زیادی وجود دارند که می توانند در تراس شما جای بگیرند. برخی حتی شاخ و برگ کافی برای حفظ حریم خصوصی کامل فراهم می کنند. به عنوان مثال، درختان کوتوله کریپ Myrtle ، با خوشحالی در یک گلدان 15 اینچی رشد می کنند. از طرف دیگر، درختان بونسای آنقدر کوچک و زیبا هستند که کاملاً روی یک میز قهوه کوچک جا می شوند.

درخت بونسای در تراس

5 ایده حیاط خلوت در پشت بام(روف گردن)

کارمندان، مستأجران و بازدیدکنندگانی که از نعمت دسترسی به یک منطقه بیرونی برخوردارند، جایی که می‌توانند عقب نشینی کنند، به سرعت سیگار بکشند یا از آب و هوا لذت ببرند، نیز مایلند این کار را در خلوت انجام دهند.

یک باغ تراس زیبا باعث حسادت همه دوستان شما خواهد شد. اما نیازی نیست که برای بقیه دنیا به نمایش گذاشته شود. در اینجا چند ایده طراحی باغ وجود دارد تا کمی به شما حریم خصوصی بدهد.

1. گیاهان بلند را پرورش دهید

یک تراس روی پشت بام به دلایل مختلفی می تواند از گیاهان بلند بهره مند شود. ایده های طراحی مانند استفاده از درختان برای ایجاد شاخ و برگ، یا پرچین برای صفحه های حریم خصوصی، یک باغ تراس زیبا را از کف بالکن به بالا تضمین می کند. کاشت آنها در گلدانی که ردپایی کوچک دارد ، باعث می شود فضایی در پاسیو یا بالکن خود ذخیره کنید.

2. پانل های حفظ حریم خصوصی برای باغ های منحصر به فرد

طیف گسترده ای از پانل های حفظ حریم خصوصی در فروشگاه های لوازم خانگی در سراسر کشور موجود است. پانل های الهام گرفته از آسیایی انتخابی عالی برای حال و هوای گرم و استوایی هستند، در حالی که پنل های فلزی ساده برای دکور صنعتی ایده آل هستند که مانند آن ها در تراس پشت بام دفاتر شرکت ها و کلوپ های شبانه یافت می شوند. 

روف گاردن

3. پرگولا برای تراس

داربست نه تنها حریم خصوصی را به فضای بیرونی شما اضافه می کند. همچنین کمی جذابیت تزئینی را برای نمای بیرونی ساختمان شما به ارمغان می آورد. یک پرده متقاطع ساده را برای استفاده عمومی انتخاب کنید یا یک الگوی منحصر به فرد را برای ظاهری سفارشی انتخاب کنید. 

پرده برای تراس

4. دیوار کانتینر برای باغبانی تراس

راه دیگری که می توانید حریم خصوصی عرشه، تراس یا پاسیو خود را بهبود ببخشید این است که آن را با دیوار کانتینری مرزبندی کنید. مجموعه‌ای از ظروف مستطیل شکل بزرگ و آغشته‌های گیاهی را با خود حمل می‌کنیم که می‌توانید از آنها برای افزودن هوای تازه به فضای خود و افزایش حریم خصوصی استفاده کنید. گیاهان بلند می توانند به این ارتفاع اضافه کنند تا دیوار مصنوعی شما گسترش یابد و فضای عمودی شما به طور سطحی افزایش یابد.

دیوارهای کانتینری برای باغبانی تراس

5. سایه بان پارچه ای در روف گاردن

برای رفتن یک قدم فراتر، افزودن زیرساخت به تراس شما می تواند محیط خصوصی رویاهای پشت بام شما را کامل کند. پاسیوهای بیرونی رستوران‌ها، محوطه‌های استخر هتل‌ها و استراحتگاه‌ها معمولاً پرده‌های بزرگ ضد آب و هوا را برای جدا کردن فضاهای خاص و تکمیل حریم خصوصی برای مشتریان خود انتخاب می‌کنند.

این پرده‌های فضای باز در رنگ‌ها، بافت‌ها، طرح‌ها، طرح‌ها و اندازه‌های مختلف موجود هستند، بنابراین مطمئن شوید که از اطراف خرید می‌کنید. 

برای ایده های بیشتر در مورد حفظ حریم خصوصی، ما یک مقاله کامل داریم .

پارچه فروشی در فضای باز

5 ایده برای تزئین گیاهان در روف گاردن شما

1. دیوارهای پیچک که فضای شما را کشف می کند

اگر می خواهید حریم خصوصی خود را افزایش دهید و چیزی منحصر به فرد به بالکن خود اضافه کنید، ساختن حصاری در اطراف پشت بام یا استفاده از دیوارهای موجود تراس و سپس پوشاندن آن با پیچک نیز ایده فوق العاده ای است. چند گیاه پیچک خزنده با رشد سریع که برگ های بزرگ تولید می کنند عبارتند از پیچک انگلیسی، پیچک بوستون، پیچک الجزایری و پیچک ایرانی. 

این گیاهان بالارونده از فضای باغ شما از زمین به سمت بالا استفاده می کنند و می توانند روی یک بالکن در یک نمایش زیبا از فضای سبز طبیعی جریان پیدا کنند.

دیوارهای پیچک پشت بام

2. کاشت هایی که در باغ بالکن شما قرار می گیرند

انتخاب یک گلدان عالی گام مهمی برای ایجاد یک باغ تراس فوق العاده است. فضای موجود را اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کنید و تعیین کنید که چگونه از آن فضا حداکثر استفاده را ببرید.

آیا بهتر است گلدان های مستطیلی بزرگ را برای ردیف کردن باغ خود قرار دهید؟ یا بهتر است یک باغ پراکنده هنرمندانه در گلدان های کوچک در سرتاسر تراس داشته باشیم؟ استفاده از گلدان با اندازه ها و ارتفاع های مختلف به عنوان تخت های مرتفع برای بهینه سازی باغبانی در فضای کوچک عمل می کند.

گلدان بالکن

3. گلدان های آویز در طراحی باغ

گلدان های نرده ای که روی بالکن قلاب می شوند برای گل و گیاهان عالی هستند و یک نقطه کانونی در دیوار چهارم ایجاد می کنند. استفاده از این فضای آزاد روی دیوارهای تراس شما برای انواع گیاهانی مانند پیچک که در آن برگ‌ها با زیبایی بسیار متنوعی آبشار می‌شوند، مناسب است.

باغ بالکن با گلدان های آویزان

4. مقداری چمن بگذارید

استفاده از فضای زمین بالکن خود برای افزودن مقداری سبز، راهی عالی برای تکمیل باغ زیبای شماست. برای باغبانی بی دردسر در تراس، چمن مصنوعی را در نظر بگیرید که می توان آن را به دلخواه برداشت – همچنین روی پاهای شما احساس خوبی دارد!

بالکن با چمن

5. سرگرمی های خلاقانه ایجاد کنید

برخی از ساده‌ترین ایده‌های باغ از موادی می‌آیند که از قبل در خانه خود دارید. لاستیک های قدیمی به عنوان جعبه های باغ منحصر به فرد عمل می کنند و بطری های خالی برای ایجاد گلدان های مهد کودک عالی هستند. باغبانی تراس می تواند کل خانواده را با کمی DIY درگیر کند – این کار مخصوصاً برای بچه ها مهم است!

بچه ها گلدان چوبی درست می کنند
از کاشت‌هایی که تخت‌های مرتفع درست می‌کنند تا باغبانی با بهترین گیاهان برای آفتاب کامل، امیدوارم از ایده‌های باغ تراس ما تقریباً به همان اندازه که از باغ تراس جدید خود لذت خواهید برد، لذت برده باشید.

با کاشت های Jay Scotts، هر باغ تراس شکوفا می شود. نگاهی به گلدان‌های بادوام و مقاوم در برابر آب و هوا در سایه‌های مختلف رنگ‌های درجه یک بیندازید که کاملاً با هر سبک باغبانی مطابقت دارد. ایجاد تراس ایده آل برای هر مشتری یا برای خودتان می تواند با کمترین سردرد ممکن انجام شود!

همچنین برای سفارش فلاور باکس و گلدان چوبی نیز می توانید با کارشناس ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + یک =