در اجرای روف گاردن، می توانید مناطق خالی و بیکار بام را به روف گاردن عالی تبدیل کنید و یک تراس دلپذیر، جادار و دلپذیر ایجاد کنید. می توانید اتاق آفتاب گیر خانه خود را به باغ زمستانی تبدیل کنید یا با تکنیک های تراس سازی آن را به تراس تبدیل کنید. در روند ساخت تراس برای اتاق زیر شیروانی یا باغ، باید به طور حرفه ای عایق کاری کنید. عایق تراس به خصوص برای تراس هایی که در کف اتاق زیر شیروانی قرار دارند بسیار مهم است. زمانی که عایق کاری با تکنیک های صحیح انجام شود، مشکل نشتی آب نیز برطرف می شود. برای ساخت باغ تراس، باید سطح زمین را به صورت حرفه ای اعمال کنید. سطح زمین باید به گونه ای اجرا شود که تحت تأثیر رطوبت و تماس آب قرار نگیرد.

به غیر از عایق بندی تراس، نکته دیگری که توسط دکوراتورها به آن اهمیت داده می شود، پوشش رویی تراس است. پوشش بالایی باید طوری طراحی شود که بتوانید از شب در هوای خنک لذت ببرید. دکوراتورهای حرفه ای ترجیح می دهند از پارچه های توری رنگارنگ و همچنین گیاهان معتبر برای پوشش تراس استفاده کنند.

بدون شک یکی از اولین چیزهایی که با ذکر تابستان به ذهن خطور می کند، قسمت های باز خانه ها مانند بالکن، باغ و تراس است. برای گذراندن یک تابستان خوب، صاحبان خانه هایی که این فرصت را دارند اغلب می خواهند از چنین فضاهای باز استفاده کنند: برای استراحت، معاشرت، مهمانی ها و شام. در اینجا تصمیم داریم برای خوانندگانی که نمی توانند نسبت به فصل بی تفاوت بمانند و فرصت دارند برای خانه خود تراس بسازند، مقاله ای آماده کنیم که به طور خلاصه به پیچیدگی های این اثر می پردازد. برای اطلاعات دقیق تر و عمیق تر، می توانید بدون تردید از کارشناسان کمک بگیرید. حالا بیایید نگاه دقیق تری به موضوع بیندازیم.

هنگام اجرای روف گاردن،در تهران باید آن را به گونه ای طراحی کنید که برای شما مدرن و منحصر به فرد باشد. شما می توانید طرح های معتبر را با توجه به سبک زندگی و سلیقه خود اصلاح کنید و می توانید با انتخاب مواد از گیاهان و مواد طبیعی تراس عالی ایجاد کنید.

شما می توانید با پوشش حرفه ای بالکن خانه خود به عنوان تراس یا روف گاردن استفاده کنید. برای یک تراس مدرن و دکوراتیو باید از بین روش های بستن بالکن تکنیک مناسبی را انتخاب کنید. برای آشنایی با تکنیک های بستن بالکن، می توانید به مقاله ما “چگونه می توانم بالکن خود را ببندم: 28 نمونه عکس” نگاهی بیندازید.

طراحی و اجرای روف گاردن

1. اجرای روف گاردن: ویژگی های کلی

تراس ها همچنین می توانند در طبقه همکف، یعنی به عنوان بخشی از باغ، در طبقات بالا قرار گیرند، اغلب به شکل یک بالکن بزرگ یا یک بالکن توسعه یافته. در مواردی که تراس ها در طبقه همکف قرار دارند، عموما از چوب، سنگ، کاشی و … استفاده می شود. آنها با یک پوشش کف به اشکال مختلف از باغ جدا می شوند. متریال مورد استفاده در اینجا با در نظر گرفتن معماری کلی خانه، جغرافیای خانه و نیازها تعیین می شود. مجدداً پاسخ به این سؤال که آیا با اختلاف سطح معینی بالاتر از باغ قرار می گیرد یا خیر توسط الزامات معماری و ترجیحات صاحبان خانه تعیین می شود.

2-عایق حرارتی

عایق حرارتی ممکن است در دو مورد مورد نیاز باشد. ابتدا اگر قسمتی از خانه در زیر تراس وجود دارد، یعنی اتاق خواب، اتاق نشیمن و …. در صورت وجود در این صورت استفاده از طبقه دوم یا سوم در صورت لزوم در زیر کف قابل مشاهده تراس از نظر صرفه جویی در حرارت طبقات پایین ضروری خواهد بود. اگر تراس ها زمستانی و بسته باشند، می توان گفت که قوانین عایق حرارتی در بالکن ها به طور کلی اعمال می شود.

3. ضد آب

تراس ها می توانند کاملا باز و همچنین کاملا بسته یا نیمه باز باشند. نکته مهم در اینجا داشتن یک عایق رطوبتی است که بتواند تراس و فضای داخلی را از باران های پاییزی و زمستانی محافظت کند، به خصوص اگر مکان به عنوان اقامتگاه تابستانی استفاده شود. علاوه بر این، نباید فراموش کرد که باران های تابستانی هر از گاهی چقدر شدید می بارد. در مورد زهکشی این موضوع را در زیر ادامه خواهیم داد.

مرحله 4: قوانین عمومی اجرای روف گاردن

مهم ترین مسئله در اجرای روف گاردن (از آنجایی که تراس ها معمولا در تابستان و در هوای گرم استفاده می شوند) این است که کفپوش ها را از مصالحی انتخاب کنید که در برابر نور مقاوم و مهمتر از آن در برابر گرما هستند و خیلی سریع گرم نمی شوند. علاوه بر این، کف تراس نباید بیش از حد روشن باشد و مواد استفاده شده باید نور را بسیار منعکس کند تا تراس شما باعث خستگی چشم نشود.

برای پروژه خانه خود به کمک نیاز دارید؟
با ما در تماس باشید!

همچنین بخوانید: چگونه پشت بام را زیبا کنیم

5. نورپردازی

از آنجایی که هوا در تابستان گرم است، گذراندن وقت در بیرون و در قسمت های باز خانه فقط یک فعالیت روزانه نیست. به همین دلیل نورپردازی تراس که در عصر نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مرحله می توان از چراغ های دیواری، لامپ های ایستاده، فانوس ها و همچنین نورهای تعبیه شده برای ایجاد محیطی کم نور و دلپذیر همانطور که در عکس مشاهده می کنید استفاده کرد.

اجرای روف گاردن

6. زهکشی روف گاردن

زمانی که قبلا در مورد عایق رطوبتی صحبت می کردیم به طور خلاصه به این موضوع پرداختیم. اگر تراس شما باز است، تخلیه آبی که بعد از باران پر می شود، اهمیت زیادی دارد. برای این منظور توجه بیشتر به شیب زمین، لوله‌ها، کانال‌ها و زهکش‌ها و مراجعه به متخصصین در مواقع لزوم صحیح‌ترین راه‌حل است.

همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، مقالات ما به طور کلی با شرایط فصلی سازگار هستند. اگر شما از جمله کسانی هستید که می خواهید از فصل تابستان در فضاهای باز لذت ببرید، می توانید مقالات زیادی در این زمینه در سایت ما پیدا کنید. برای یکی از این موارد، می‌توانیم مقاله قبلی خود را با عنوان «۱۰ دکوراسیون مفید و چشم‌نواز تراس» به عنوان مثال ذکر کنیم.

برای اجرای روف گاردن می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =