ایده روف گاردن

داشتن یک روف گاردن  راهی عالی برای افزایش سبک زندگی و ارزش خانه شما است.” طراح خارجی مستقر در نیویورک، The Manscapers. برای کسانی از ما که در محیط‌های شهری زندگی می‌کنند، اغلب حیاط زیادی نداریم، بنابراین استفاده از پشت بام شما برای ایجاد یک باغ می‌تواند راه فرار دقیقی باشد. همچنین پشه های کمتری در باغ پشت بام وجود دارد. بنابراین با سایه ای از آلاچیق یا چتر و نسیمی خوب، واحه ای است که شما را به بیرون از پشت بام خود ببرید.

رویایی به نظر می رسد. و برای اینکه ثابت کنیم یک باغ روی پشت بام چقدر می‌تواند دارایی باشد، نمونه‌های واقعی زیادی را گردآوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کنند بدون توجه به اندازه، از فضای خود بهترین استفاده را ببرید…

ایده های اجرای روف گاردن

1. گیاهانی را انتخاب کنید که در پشت بام رشد کنند

اجرای روف گاردن

برای هر باغ روی پشت بام، مهم است که ابتدا مطمئن شوید که آبیاری خوبی دارید. پشت بام ها در تابستان زیاد آفتاب می گیرند و بسیار گرم می شوند، بنابراین مهم نیست که هر چند وقت یکبار فکر می کنید می توانید آبیاری کنید، هرگز برای برآوردن نیازهای گیاه شما کافی نخواهد بود. Manscapers را توضیح دهید

پیشنهاد: فلاور باکس

2. یک خلوتگاه طبیعی با کاشت گیاهان ایجاد کنید

ایده های باغ مدرن با گیاهان بازگردند

یکی از بزرگترین گرایش‌های باغ امسال، پیدایش «بازگردن» است که به گیاهان اجازه می‌دهد تا مرتب بودن خود را از دست بدهند بدون اینکه به آن‌ها اجازه تسلط پیدا کنند. گیاهانی که جریان آزاد دارند به باغ‌های براق و مینیمالیستی احساس آرامش و غیررسمی‌تر می‌دهند.

این باغ بام شهری الهام گرفته از چمنزار نمونه بارز آن است. این باغ بام شهر در طبقه هشتم که توسط Alastair Henderson آرالیا طراحی شده است، به لطف حاشیه‌های باغی که به‌طور وحشیانه کاشته شده است، احساسی غوطه‌ورانه و طبیعی می‌دهد .

با وجود بلوک های همسایه، باغ بام شهر به لطف کاشت لایه ای و درختان با دقت قرار داده شده احساس خصوصی می کند. کاشت اصلی شامل پرچین اسمانتوس با گلهای غنی با بوی یاس در اواسط بهار و همچنین چندین درخت بود. amelanchier (با شکوفه های زیبا در اسفند)، زیتون های کوچک و درختان هپتاکودیوم چند ساقه که در پاییز گل می دهند و محبوب زنبورها هستند. در این بین توپ‌های ilex، pittosporum و Pinusmugo – درختچه‌ای سخت و آهسته رشد می‌کنند.

3. یک پشت بام را به یک اتاق نشیمن در فضای باز تبدیل کنید

روف گاردن مدرن

کل فضای زندگی در فضای داخلی/خارج در سال های اخیر بسیار زیاد بوده است. دیگر تنها کشیدن میز و صندلی های پلاستیکی قدیمی کافی نیست، اکنون مبلمان مدرن باغ در مورد ایجاد یک اتاق کامل در بیرون است – شامل دکور و لوازم جانبی.

و این گرایش به باغ‌های پشت بام کمک می‌کند، به‌خصوص اگر فضای تنگی دارید، بنابراین جایی برای رنگ‌های گیاهان ندارید یا اگر به دنبال ایده‌های باغی با هزینه کم هستید . با فضای خود مانند یک اتاق نشیمن رفتار کنید، مبل، صندلی راحتی، میز قهوه‌خوری، نورپردازی و فرش در فضای باز اضافه کنید تا یک اتاق اضافی با منظره ایجاد کنید.

می توانید فضا را کمی نرم کنید و با بهترین درختان برای رشد در گلدان ها حریم خصوصی را اضافه کنید . درختان زیتون نه تنها در یک ظرف رشد می کنند، بلکه حال و هوای Med را به هر فضایی اضافه می کنند، بنابراین با نوشیدن یک Aperol تقریباً می توانید در یک بار روی پشت بام در ایبیزا باشید (ما گفتیم تقریباً …).

4. حریم خصوصی را به باغ بام با فضای سبز اضافه کنید

روف گاردن با گیاهان بلند برای حفظ حریم خصوصی

5. یک آشپزخانه جمع و جور در فضای باز اضافه کنید

آپارتمان در پاریس

یک آشپزخانه در فضای باز می تواند یک دارایی واقعی برای یک باغ باشد، چه در سطح زمین باشد و چه 11 طبقه. آنها نهایت فضای سرگرم کننده را ایجاد می کنند، فضایی که در آن مدام در داخل خانه نمی دوید تا نوشیدنی بیاورید یا در آشپزخانه حمل کنید در حالی که دیگران در بیرون از خانه لذت می برند. با یک آشپزخانه در فضای باز، می توانید هنگام آشپزی بخشی از مهمانی باشید – آن را به عنوان یک BBQ بالا ببینید.

این آپارتمان در پاریس با یک روف گاردن کوچک ساخته شده است. با این حال، علیرغم جمع و جور بودن، جاهای زیادی را در خود جای می دهد. در کنار آشپزخانه در فضای باز، یک فضای ناهار خوری رسمی وجود دارد و سپس یک اتاق نشیمن کوچک در فضای باز برای مجالس آرام تر در گوشه ای قرار گرفته است. گیاهانی که در اطراف پراکنده شده‌اند، تمام فضای سبز مورد نیاز را اضافه می‌کنند و حصارها به فضا می‌افزایند – یک ایده عملی و باعث می‌شود سقف نیز بزرگ‌تر شود.

6. یا در اجاق آتش/پیتزا بسازید

اجرای روف گاردن

اگر ساختن آشپزخانه روی پشت بام شما واقع بینانه نیست، ایده های دیگر گرمایش در فضای باز مانند آتشدان یا اجاق پیتزا را در نظر بگیرید. اگر با فضای کوچکی کار می کنید، بنابراین متراژ مربع بسیار ارزشمند است، یک گزینه دیواری را در نظر بگیرید.

در این باغ پشت بام، کنار یک سینه دودکش استفاده نشده تبدیل به اجاق پیتزا شده است. به مراتب زیباتر از یک باربیکیو حجیم، یک فر پیتزا می‌تواند گزینه بهتری باشد، اگر به ظاهر روستایی ظریف‌تری علاقه دارید، و اغلب می‌توانید از آن برای پختن بیشتر از پیتزا نیز استفاده کنید.

7. برای اشاره به فضای بزرگتر، عمق زیادی اضافه کنید

روف گاردن_گروه مهندسی آژمان

با توجه به ماهیت خود، باغ های پشت بام تمایل به سمت کوچکتر دارند. اما تمام ترفندهای مشابه در زمانی که یک باغ کوچک بزرگتر به نظر می رسد اعمال می شود، هنوز هم می توانید کنایه از فضای بیشتر ایجاد کنید. افزودن مقدار زیادی کاشت در اطراف لبه‌های روف گاردن کار بسیار ساده‌ای است. این کار لبه‌های فضای شما را محو می‌کند و مرزها را کمتر مشخص می‌کند، به خصوص اگر فضای سبزی فراتر از روف گاردن شما وجود داشته باشد، می‌توانید فضا را به نوعی … قرض کنید.

کریستینا پیشنهاد می‌کند که آینه‌ها برای افزودن حس عمق عالی هستند و زمانی که با گیاهان در گلدان احاطه شده‌اند، بسیار عالی به نظر می‌رسند، شاید با پیچ امین الدوله یا گل رز پشت شیشه. یکی دیگر از ترفندهای خوب برای گنجاندن برخی عناصر بزرگ حتی اگر فضا کوچک است – یک ظرف بزرگ با یک گیاه بزرگ مؤثرتر از هزاران گلدان کوچک است که در اطراف آن قرار دارد.

8. اضافه کردن یک هنرستان روی پشت بام را در نظر بگیرید

روف گاردن

اتصال فضای داخلی بدون در راس برنامه های بسیاری از صاحبان خانه است و ما آن را دریافت می کنیم. این جریان یکپارچه بین آشپزخانه یا اتاق نشیمن با بیرون در ماه‌های گرم‌تر واقعاً باشکوه است. خیر، ممکن است زمانی که شما حیاط خلوت ندارید، این تاری شدن داخل و خارج غیرقابل دستیابی به نظر برسد، اما زمانی که یک روف گاردن نیز دارید، می توان آن را ایجاد کرد. همانطور که این خانه مدرن نشان می دهد …

درهای فرانسوی در هوای گرم باز می شوند و شما را در یک مرحله از اتاق نشیمن به تراس پشت بام می برند. روف گاردن دارای یک منطقه سرپوشیده نیز می باشد که برای سایه و همچنین نم نم باران مناسب است و این فضا در تمام طول سال قابل استفاده است.

9. باغبانی کانتینری را امتحان کنید

انواع روف گاردن

باغبانی کانتینری  رویای ساکنان شهر است و به همین دلیل خود را کاملاً به باغ های پشت بام می دهد و رنگ، بافت، علاقه و البته سبزی را حتی به کوچکترین فضاها اضافه می کند.

بهترین ایده های باغچه کانتینری آنهایی هستند که از تعداد بی شماری از اندازه ها، شکل ها و مواد مختلف گلدان و ظرف استفاده می کنند. این ترکیب همچنین کمک می‌کند تا به باغچه کانتینر عمق داده شود و مانند دسته‌ای از گیاهان در گلدان‌های یکنواخت احساس نشود، اما نمایشی زیبا و جذاب که طبیعی به نظر می‌رسد.

گلدان های شیک و امروزی را انتخاب کنید و آنها را با طرح های سنتی سفالی مخلوط کنید. و شکل های بلند و لجن را با طرح های گرد بزرگ ترکیب کنید و با مجموعه ای از گلدان های کوچک، شکاف ها را پر کنید.

10. یک سازه باغ روی پشت بام با تخت های مرتفع بدهید

ایده های روف گاردن

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، تفاوت اصلی بین یک باغ روی پشت بام و یک باغ سطح زمین این است که شما نمی توانید زمین را حفاری کنید. اما شما می توانید حفاری کنید. تخت های مرتفع راه ایده آلی برای افزودن حاشیه به پشت بام هستند تا حس سنتی تری به حیاط خلوت بدهند.

با تخت‌های بلند خود مانند سایر حاشیه‌های باغ رفتار کنید، می‌خواهید پر، عمق، ترکیبی از بافت‌ها، ارتفاعات و رنگ‌ها باشند و در تمام طول سال خوب به نظر برسند. حتی می توانید یک باغ سبزی کوچک راه اندازی کنید و زندگی خوبی را در شهر داشته باشید.

ما دوست داریم که چگونه تخت‌های مرتفع ساختار بیشتری به این تراس پشت بام می‌دهند، این تراس پشت بام نیست، بلکه یک باغ بالغ زیبا است.

بهترین گیاهان برای روف گاردن کدامند؟

گیاهان به طور ایده آل باید نسبت به باد و خشکی مقاوم باشند و بسته به موقعیت خود با آفتاب یا سایه نیز مقابله کنند. گیاهان دریایی و ساحلی در بالای صخره برای باغچه‌های پشت بام یا بالکن‌ها بهترین هستند. کوه های آلپ، کاج های اسکوات، نخل های بادبزن کوتوله، درختچه های تپه ای مانند هبه و گیاهان مدیترانه ای از جمله آویشن و اسطوخودوس ایده آل هستند و به طور طبیعی در چنین شرایط معمولاً سختی رشد می کنند. باغبان متخصص و بنیانگذار Matt James Landscape & Garden Design ، مت جیمز توضیح می دهد.

از بامبوها و گیاهان تشنه مانند موز، حتی با محافظت در برابر بادهای غالب اجتناب کنید – این گیاهان به سرعت دوبرابر خشک می شوند. این احتمال وجود دارد که برای مجموعه‌های متنوع گیاهان در گلدان‌ها جا یا پشتیبانی ساختاری وجود نداشته باشد، بنابراین نمونه‌های کلیدی را انتخاب کنید که تا زمانی که ممکن است خوب به نظر برسند. گونه های همیشه سبز با ارزش ترین هستند.

قرار گرفتن در معرض باد یک مشکل رایج در باغ‌های پشت بام است، به همین دلیل، هر چیزی که دارای یک منطقه بادبانی بزرگ باشد، خارج است، که متأسفانه به معنی درختان زیاد است. آنها یا سنگ از دست می دهند و به خوبی در گلدان های خود مستقر نمی شوند، یا شاخ و برگ ها به زودی خرد شده و نامناسب می شوند. مت می افزاید.

همچنین، به عنوان مثال، درختان و درختچه‌های بزرگ برای غربالگری به گلدان‌های بسیار بزرگی نیاز دارند، که اگر ظرفیت باربری بسیاری از بالکن‌ها و تراس‌های پشت بام را در نظر بگیرید، ممکن است خیلی سنگین باشند. در جایی که جا وجود داشته باشد، ممکن است برخی از حفاظت از درختچه های مقاوم به باد مانند کتان (فورمیوم) و بوته گل مروارید (Olearia) برای درختان کاج یا بلوط هولم انجام شود، اما این استراتژی فقط برای نمونه های کوچک جواب می دهد.

چگونه می توانید حریم خصوصی را به باغ پشت بام اضافه کنید؟

موانع جامد انتخاب ضعیفی هستند. اولاً، آنها ممکن است به خوبی جلوی چشم‌اندازهای مناظر وسیع‌تر را بگیرند، و ثانیاً تندبادهای قوی به آنها برخورد کرده و با نیروی قابل توجهی از بالا منفجر می‌شوند. ادامه می دهد مت.

در عوض، پارچه بادبانی متخلخل یا سوراخ‌دار، چوب‌های چوبی سدر یا چوب‌های سدر، همگی باد را فیلتر می‌کنند و در عین حال حریم خصوصی را ارائه می‌دهند. بادبان های سایه ثابت ممکن است کار کنند، بنابراین یک چتر آفتابی موقت نیز ممکن است کار کند. هر دو نیز از آفتاب شدید پناه خواهند گرفت. گلدان های محکم و بلند ممکن است به مسدود کردن چشمان کنجکاو کمک کنند، اما دوباره مسئله وزن وجود دارد که باید به دقت در نظر گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 4 =