با ایده های درست طراحی روف گاردن، متفکرانه و گیاهان زیبا، یک تراس پشت بام در معرض دید می تواند به یک پناهگاه شهری سرسبز برای گیاهان، پرندگان و انسان ها تبدیل شود.

وقتی نوبت به ایده‌های طراحی روف گاردن می‌رسد، مهم است که ترکیب مناسبی از مواد و گیاهان را برای ایجاد فضایی با علاقه در طول سال تهیه کنید.

روف گاردن ها، تراس ها و بالکن ها فرصتی عالی برای لذت بردن از مناظر اطراف فراهم می کنند و با ایده های باغ کوچک مناسب می توانید فضای نشیمن خانه خود را با هر اندازه ای گسترش دهید.

وقتی صحبت از باغبانی می شود، هر روف گاردن مشکلاتی دارد. بادهای شدید و قرار گرفتن در معرض شدید می‌تواند حتی سخت‌ترین گیاهان را خشک کند، در حالی که محدودیت‌های وزن، مقررات ایمنی و رساندن مواد به بالای ساختمان، همگی فضای بیرونی سرگیجه‌آور را در میان چالش‌برانگیزترین مکان‌ها قرار می‌دهند.

اما با این چالش ها مزایای عمده ای به همراه دارد. مناظر باورنکردنی و مناظر خیره کننده تنها بخشی از مزایای باغ های پشت بام و بالکن است .

در زیر ایده های طراحی و اجرای روف گاردن به همراه نکاتی مفید برای شما گردآوری شده است.

ایده های جذاب طراحی روف گاردن

با عناصر کنار بیایید

طراحی روف گاردن

باد یک مشکل رایج در باغ های پشت بام است. بسیاری از گیاهان می توانند با آن کنار بیایند، اما اگر می خواهید در تمام طول سال از فضا لذت ببرید، ممکن است به پناهگاهی نیاز داشته باشید.

بادشکن‌های جامد ایده خوبی نیستند، مگر اینکه از ساختمان‌های اطراف محافظت کنند، زیرا دید را مسدود می‌کنند، به علاوه فشار باد بر روی اتصالات زیاد است.

در عوض، چوب‌های چوبی نفوذپذیر، چوب‌های سدر را که به صورت افقی چیده شده‌اند، یا پارچه بادبانی سوراخ‌دار که باد را فیلتر می‌کند، انتخاب کنید تا تنها نسیمی ملایم در سمت بادکنار (روی باد) احساس شود.

شیشه معمولاً به عنوان نرده و بادگیر در تراس های پشت بام استفاده می شود زیرا منظره ای بدون وقفه ایجاد می کند. آن را روی بادهای غالب قرار ندهید، مگر اینکه چند سوراخ در آن وجود داشته باشد، در غیر این صورت تلاطم با نیروی زیادی از بالا و پایین به شما خواهد خورد.

مهمتر از همه، با پرش از لبه های بلند برای تعمیر غربالگری، خود را در معرض خطر قرار ندهید – با یک سازنده متخصص یا یک شرکت دسترسی به طناب تماس بگیرید تا آن را برای شما حل کند.

گیاهان همیشه سبز بکارید

طراحی و اجرای روف گاردن

درختچه‌های بلندتر و مقاوم در برابر باد برای باغ‌های پشت بام ایده‌آل هستند زیرا محافظت در برابر باد و باران شدید را ارائه می‌دهند. آنها را به عنوان ایده های حفظ حریم خصوصی باغ زنده در نظر بگیرید.

گیاهان همیشه سبز سخت مانند اولئاریا ، فورمیم ، پیتوسپوروم و لورل خالدار در وان های بزرگ برای این کار مناسب هستند. بامبو نیز ارزش امتحان کردن را دارد، مگر در تراس‌های پشت بام بسیار بادخیز، زیرا برگ‌های بزرگ آن بیش از حد در باد تکان می‌خورند، به این معنی که ریشه‌ها جابه‌جا می‌شوند و گیاهان در گلدان‌های جدید خود مستقر نمی‌شوند. شما نیز به محافظت در برابر نور خورشید نیاز خواهید داشت.

بادبان های سایه دار عالی هستند – باز هم، مواد متخلخل با باد بهترین انتخاب هستند، زیرا شما یک مانع جامد نمی خواهید، با خطر پاره شدن یا پریدن پارچه. راه‌حل ارزان‌تر این است که چتر آفتابی را نصب کنید، اما مطمئن شوید که محکم بسته شده است، در غیر این صورت وزش‌های شدید ممکن است آن را منفجر کند.

 مصالح خود را با دقت انتخاب کنید

طراحی روف گاردن_گروه مهندسی آژمان

وزن مهمترین نکته عملی در هنگام برنامه ریزی طراحی روف گاردن کوچک یا بزرگ است.

با بالکن‌های کوچکی که در کناره‌های آپارتمان‌ها یا خانه‌های شهری نصب شده‌اند، دیگر نیازی به نگرانی نخواهید بود، زیرا آنها به‌طور خاص برای تحمل وزن چند گلدان، ظروف و یک مجموعه غذاخوری بیسترو طراحی شده‌اند. با این حال، روف گاردن و تراس ها موضوع بسیار متفاوتی هستند.

کشف ظرفیت باربری یک روف گاردن ساخته شده آسان است – فقط باید به اسناد مالکیت نگاه کنید.

وقتی صحبت از املاک قدیمی‌تر می‌شود، این احتمال وجود دارد که این فضا در ابتدا مکانی برای قرار دادن لباسشویی یا دسترسی به پشت بام باشد. اینکه چقدر وزن می تواند داشته باشد قابل بحث است و به احتمال زیاد اطلاعات مربوط به اسناد مالکیت را پیدا نخواهید کرد.

برای اطمینان، با یک مهندس سازه مشورت کنید که آنچه را که می‌توانید انجام دهید – اما مهم‌تر از آن کارهایی که نمی‌توانید انجام دهید – را در یک روف گاردن به سبک قدیمی‌تر محاسبه می‌کند.

اگر وزن مشکل است، کارهای واضحی وجود دارد که می توانید انجام دهید. گلدان های پلاستیکی، همراه با تقلیدهای فایبرگلاس، وزن بسیار کمتری نسبت به ظروف بتنی، سنگی یا سفالی دارند.

از قرار دادن گلدان در مرکز تراس پشت بام خودداری کنید و تعداد آنها زیاد نباشد (ظروف کمتری بهتر به نظر می رسند). نصب گلدان ها به دیوارهای اطراف یا قرار دادن آنها در قفسه های کنسول کمک خواهد کرد زیرا دیوارها وزن را تحمل می کنند، نه سقف.

همچنین، به جای یک میز بزرگ و شیشه ای، مبلمان سبک وزن تاشو انتخاب کنید.

فضا را ایمن نگه دارید

روف گاردن

مطمئناً ایمنی در هر ایده باغ بام از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین از آویزان کردن هر چیزی روی لبه یا قرار دادن گلدان روی طاقچه ها خودداری کنید، مگر اینکه محکم بسته شده باشند. با مقامات محلی خود مشورت کنید – برخی به شما اجازه انجام این کار را نمی دهند.

آلاچیق ها، پرگولاها، سیم کشی ها یا بادبان های سایه بان باید به طور ایمن ثابت شوند و اتصالات آن به راحتی قابل دسترسی باشد تا بتوان به طور منظم آنها را سفت کرد.

بالکن یا تراس نیز باید در شرایط خوبی باشد – طبق قانون، ارتفاع اضلاع باید حداقل 1100 میلی متر باشد، بنابراین نمی توانید از لبه بیفتید.

روف گاردن خود را بسازید

یک بام سبز در تراس یک ملک چوبی تیره به سبک کلبه با چمنزار بزرگ.

پیشنهاد می شود: فرنیچر روف گاردن

بام‌های سبز، که اغلب با گلدان‌های سبک‌وزن کاشته می‌شوند ، می‌توانند ظاهری روستایی و فرسوده را به ساختمان‌های نوساز یا خارجی ببخشند و همچنین پناهگاهی امن برای زنبورها، حشرات و سایر حیات‌وحش فراهم کنند.

سقف های نشیمن برای اولین بار در دهه 1880 در برلین برای محافظت از سقف های قیر در برابر آتش در هوای گرم معرفی شدند، سقف های نشیمن اکنون راهی محبوب برای افزودن بعد دیگری از فضای سبز به باغ هستند، به ویژه باغ های شهری و ساختمان های جدید که هدف آنها ترکیب با محیط اطراف است. .

به گفته سایمون واکر در Walker Architects: “سقف چمنی راه ایده آلی برای ادغام یک ساختمان از نظر بصری با چشم انداز اطراف است، و یک ملیله رنگی غنی و پر جنب و جوش برای هماهنگی با محیط ایجاد می کند. آنها جذابیت، جذابیت و جذابیت طبیعی را به ویژه به ساخت‌های جدید می‌افزایند و با روکش‌های چوبی فرسوده تضاد زیبایی دارند.

از یک مهندس سازه بخواهید بام سبز شما را طوری طراحی کند که ظرفیت بار در نظر گرفته شود. بسیاری از سازه های سقف موجود، از جمله ساختمان های باغ، برای تحمل بار سنگین طراحی نشده اند، بنابراین نصب حرفه ای ضروری است.

یک چمنزار مدرن ایجاد کنید

ایده های باغ پشت بام با کاشت به سبک چمنزار و نشیمن نیمکت چوبی L شکل توکار نشان داده شده است.

این باغ بام شهری طبقه هشتم، با طراحی مدرن، به لطف کاشت لایه ای و درختان با دقت قرار داده شده، که همچنین می تواند به بزرگتر نشان دادن باغ کوچک کمک کند، احساس خصوصی می کند .

آلیستر که سرنخ خود را از گیاهان ساحلی و مدیترانه‌ای که می‌توانند نوردهی را تحمل کنند و همچنین مالکانی که باغی محبوب را ترک می‌کنند، می‌گوید: «بسیاری از تراس‌های پشت بام می‌توانند امروزی به نظر برسند، اما ممکن است واقعاً مربوط به خود گیاهان نباشند. خانه خانوادگی آنها در آن سوی رودخانه در بارنز. آنها مشتاق بودند فضایی داشته باشند که بتواند در طول زمان تکامل یابد، حیات وحش را به خود جذب کند و رنگ، عطر و جو فراوانی داشته باشد.

گیاهان اصلی شامل پرچین osmanthus با گل های غنی با بوی یاس در اواسط بهار و همچنین چندین درخت بود. درختان زیتون کوچک، زیتون های کوچک و درختان هپتاکودیوم چند ساقه که در پاییز گل می دهند و مورد علاقه زنبورها هستند، از بهترین درختان برای یک باغ کوچک و یک تراس روی پشت بام هستند.

در این بین توپ‌های ایلکس، پیتوسپوروم و پینوسموگو – درختچه‌ای سخت و کند رشد می‌کنند.

اولین قدم را برای خودپایداری بردارید

ایده باغ پشت بام پایدار در شیکاگو، با درختچه های بالغ و سنگفرش دایره ای.

پیشنهاد می شود: فرنیچر فضای باز

پشت بام شهرداری با مساحت 20300 فوت مربع در شیکاگو مطمئناً دیدنی است. روف گاردن دارای بیش از 20000 گیاه علفی است که به عنوان شاخه های بیش از 150 گونه، از جمله 100 درختچه چوبی، 40 درخت انگور و 2 درخت – زالزالک و پریری کرابپل نصب شده است، که ثابت می کند حتی باغ های پشت بام نیز می توانند باغ های کوچک سبزیجات را در خود جای دهند.

در آن زمان – در سال 2002 – این اولین باغ روی پشت بام در نوع خود در ایالات متحده بود، اما قطعا آخرین آن نبود. این کمک کرد تا دوران جدیدی از سبز شدن شهری و تلاش‌های تاب‌آوری در شیکاگو و دیگر مناطق کلان‌شهری پیش بیاید و ایده‌ها و پروژه‌های باغ کوچک پایدار جدید را در شهر ایجاد کند.

جای تعجب نیست که این باغ نمادی از معماری زنده است که به طور مداوم در حال توسعه و در حال گسترش در سراسر کشور است.

 روف گاردن خود را به گسترش خانه خود تبدیل کنید

نمونه ایده‌های باغ بام روستایی با تخته‌های چوبی، کوسن‌های قرمز و کرم و میز قهوه‌خوری شیشه‌ای منحنی.

با کمی برنامه ریزی، خلاقیت و نوآوری می توان یک فضای بدون استفاده پشت بام را به فضایی برای استراحت، استراحت و سرگرمی تبدیل کرد.

از ایده‌های تزئینات باغ کوچک این فضا استفاده کنید ، جایی که یک منطقه صمیمی در فضای باز با استفاده از پانل‌های چوبی و مبلمان نرم برای گوشه‌ای دنج برای استراحت ایجاد شده است.

فضا از نظر بصری باز است و فضایی روشن به تراس ایجاد می کند که فضایی از آرامش خنک را ایجاد می کند. یک فرش و مبلمان در فضای باز، مرزهای باغ را ایجاد می کند، در حالی که این حس گرم و خانگی را تقویت می کند.

نکاتی در مورد طراحی روف گاردن

هنگام برنامه ریزی در مورد طراحی روف گاردن ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک موضوع طراحی را شناسایی کنید.

شیک، ساده و پیچیده قانون طلایی در طراحی روف گاردن است. تم‌های کلبه‌ای یا روستایی که ممکن است در باغ‌های حیاط استفاده کنید، به ندرت در پشت بام کار می‌کنند.

در عوض، به دنبال یک چیدمان ساده و خطی با مواد امروزی مانند سنگ صیقلی، دیوارهای رندر شده، فولاد یا بتن Cor-Ten، یا نمونه‌های سنتی مانند سنگ فرش‌های فندقی بافته شده و سفالی باشید که به روشی مدرن استفاده می‌شوند.

موادی را برای تکمیل الگوها یا رنگ‌ها در منظره اطراف یا ساختمان‌های مجاور انتخاب کنید تا طرح با هم ترکیب شود.

هر ایده ای برای چیدمان باغ کوچکی که انتخاب می کنید، منظره را در نظر بگیرید. چشم‌ها، مانند برج‌های گاز و پل‌های هوایی بزرگراه‌ها، باید به دقت غربال شوند، اما اگر منظره دریا یا منظره شهری جذاب دارید، از آن در طراحی خود نهایت استفاده را ببرید. منطقه خود را سازماندهی کنید تا مناظر خوب را به حداکثر برسانید، شاید آنها را با گیاهان ظروف بلند یا ارس مدادی قاب کنید.

عناصر مهم در طراحی روف گاردن چیست؟

برای تمام ایده‌های طراحی روف گاردن، علاوه بر درگاهی برای دسترسی به تراس، ساختار کف احتمالاً به ارتقاء نیاز دارد تا ترافیک پیاده روی کند نشود. یک مهندس سازه می تواند در این مورد مشاوره دهد.

یک نرده چوبی باید به ارتفاع 850 میلی متر برپا شود و به طور ایمن روی زمین، دیوارها یا هر دو ثابت شود. راه حل های محبوب شامل دیوارهای بنایی برای هماهنگی با خانه، نرده های آهنی یا شیشه های مقاوم است.

یک حصار چوبی تخته‌دار با بوته‌کاری و یک میز و نیمکت چوبی مشکی.

سطح کف هر ایده ای از طراحی روف گاردن باید غیر لغزنده و برای رفت و آمد پیاده مناسب باشد. برخی از پوشش های سقف مسطح مانند قیر با تراشه سنگ می توانند ترافیک را به همراه داشته باشند، اما عرشه یا کاشی ها اغلب بهتر به نظر می رسند و از سقف محافظت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =