اجرای روف گاردن، نه تنها ساختمان و شهر را زیبا می کند، بلکه مزایای زیست محیطی زیادی نیز به همراه دارد.

روف گاردن  چیست؟

روف گارن ها به فضاهای سبز روی پشت بام یا تراس ساختمان ها گفته می شود که فضایی را اشغال می کنند که معمولاً بدون استفاده است. این شامل نصب تمام عناصر لازم (خاک، آب، مواد مغذی) برای امکان زندگی گیاهان بر روی پشت بام ها در شرایطی مشابه با شرایطی است که در زمین های خشک پیدا می کنند.

به لطف روف گاردن ها می توان مناظر خاکستری و بایر تراس ها را در شهرها تغییر داد و آنها را به فضاهای سبز و زندگی تبدیل کرد و در نتیجه طبیعت را به مجموعه ها بازگرداند.

اجرای روف گاردن

مزایای محیطی خارجی و داخلی برای ساختمان های دارای روف گاردن

باغ های پشت بام مزایای زیست محیطی زیادی هم در داخل ساختمان و هم از نظر بیرونی برای شهر دارند. از آنجایی که امکان نصب مجدد فضاهای طبیعی که قبلاً تخریب شده بودند را فراهم می کند، حضور آنها اثرات منفی شهر بر محیط زیست را کاهش داده و مهار می کند.

پیشنهاد می شود: فرنیچر روف گاردن

منافع روف گاردن برای شهر

آنها سطح آلودگی هوا را کاهش می دهند – گیاهان توانایی به دام انداختن بسیاری از مواد سمی موجود در شهرها را دارند.
آنها اکسیژن تولید می کنند – گیاهان در طول فرآیند فتوسنتز خود، دی اکسید کربن را از جو جذب می کنند و آن را به اکسیژن تبدیل می کنند. نصب گسترده باغ های روی پشت بام در شهرها منجر به کاهش قابل توجه سطح CO2 در جو می شود.

آنها آب و هوای محلی را تنظیم می کنند – تابش خورشید بسته به نوع سطحی که روی آن رخ می دهد تأثیر متفاوتی دارد: سیمان، بتن مسلح، آسفالت یا زمین پوشیده از پوشش گیاهی. تشعشعی که به سطحی پوشیده از پوشش گیاهی می رسد به مقدار کمتری گرما تبدیل می شود و توسط گیاهان و زیرلایه جذب و استفاده می شود. علاوه بر این، گیاهان مقدار معینی از رطوبت را به جو آزاد می کنند. در نتیجه، تکثیر گسترده باغ‌های پشت بام در شهرها به طور قابل توجهی جزایر گرمایی شهری و تغییرات آب و هوایی یک منطقه را کاهش می‌دهد.

آنها سطوح نویز را کاهش می دهند – پوشش های گیاهی سطوح نویز را کاهش می دهند زیرا امواج صوتی را جذب می کنند، برخلاف سیمان که آنها را با انعکاس تقویت می کند. علاوه بر این، به لطف تکثیر باغ‌ها، پرندگان می‌توانند در شهرها پناهگاهی بیابند که آوازهای خود را که شنیدن آن از صدای موتورها خوشایندتر است، بازیابی کند.

آنها سطح آب ناشی از طوفان ها را در فاضلاب ها حاوی و کاهش می دهند – باغ های پشت بام بسیاری از آب اضافی را که در طول طوفان های بزرگ وارد فاضلاب می شود جذب و حفظ می کنند، بنابراین از سیل و آب ریزش جلوگیری می کنند. بنابراین، به جای اینکه مستقیماً روی یک سقف غیرقابل نفوذ بیفتد و به طور کامل به سمت سرریزها و فاضلاب ها حرکت کند، آب توسط بستر پوشش گیاهی حفظ می شود. بخشی از این آب توسط گیاهان جذب می شود، بخشی دیگر با تبخیر به اتمسفر باز می گردد و مابقی توسط زمین حفظ می شود و کندتر تخلیه می شود و بنابراین به راحتی توسط فاضلاب جذب می شود.

پیشنهاد می شود: تصاویر روف گاردن جذاب

آنها ارتباط بین شهرنشینان و طبیعت را ترویج می کنند.معرفی فضاهای سبز در شهرها به مردم این امکان را می دهد تا با طبیعت ارتباط برقرار کنند و آن را دوباره در زندگی خود ادغام کنند.

آنها حضور حیات وحش شهری را ترویج می کنند که هجوم حشرات را کنترل می کند – باغ ها خانه پرندگان و حشرات هستند که احتمالاً تعادل طبیعی خاصی را باز می گرداند که از تکثیر کنترل نشده برخی حشرات ناخوشایند و آلوده مانند مگس ها، پشه ها و غیره جلوگیری می کند.

اجرای روف گاردن

[irp posts=”3868″ name=”اصول طراحی روف گاردن”]

مزایای ساختمان ها

باغ های پشت بام همچنین مزایای زیست محیطی متعددی را برای ساختمان ها و ساکنان آن به ارمغان می آورد.

آنها عایق بندی ساختمان ها را بهبود می بخشند – لایه پوشش گیاهی و به ویژه بستری که روی آن قرار دارد یک عایق حرارتی عالی است. بنابراین خانه‌ها در زمستان گرم‌تر و در تابستان خنک‌تر هستند، که باعث می‌شود استفاده از دستگاه‌های تهویه مطبوع و در نتیجه هزینه‌های پول و انتشار CO2 در جو کاهش یابد.

آنها از ساختمان در برابر تشعشعات خورشیدی اضافی در تابستان محافظت می کنند – گیاهان تشعشعات خورشیدی را جذب می کنند و ساختمان را سایه می اندازند و اثری شبیه به یک کور ایجاد می کنند.

آنها مقاومت لایه نفوذ ناپذیر ساختمان را طولانی و بهبود می بخشند – اشعه ماوراء بنفش خورشید در تراس های معمولی بدون باغ در طول سال ها لایه نفوذ ناپذیری را که از ساختمان در برابر تصفیه آب محافظت می کند و آن را ضعیف می کند، تخریب می کند. بنابراین این لایه نفوذ ناپذیر در برابر حرکات انبساط و انقباض دال هایی که روی آن قرار دارد و به دلیل تغییرات ناگهانی دما بین روز و شب است مقاومت کمتری می کند و اجازه عبور آب را می دهد.

از طرفی در باغ های پلکانی، به لطف نصب زمین لازم برای گیاهان، لایه نفوذ ناپذیر دیگر در معرض تابش خورشید نخواهد بود. علاوه بر این، زیرلایه عایق بودن، از انبساط و انقباض دال ها در اثر تغییرات دما جلوگیری می کند. این باعث می شود که لایه ضد آب برای مدت طولانی تری در شرایط خوبی باقی بماند.

آنها فضاهای تفریحی و استراحتی را برای ساکنان ساختمان ایجاد می کنند – تراس باغ به یک فضای خصوصی تبدیل می شود که در آن ساکنان ساختمان می توانند استراحت کنند، قدم بزنند، مطالعه کنند، خود را در معرض نور خورشید قرار دهند. اگر ساختمانی باشد که چندین خانواده در آن زندگی می کنند، می توانند روابط اجتماعی را تسهیل کنند.

آنها امکان رشد غذا را فراهم می کنند – آنها امکان ایجاد یک باغ سبزی را نیز برای رشد سبزیجات و میوه ها و در نتیجه مصرف محصولات طبیعی ارائه می دهند.

آن‌ها ارزش ساختمان را افزایش می‌دهند – ساختمانی که باغی روی پشت بام خود دارد، به دلیل تمام مزایایی که ارائه می‌کند و ما فهرست کرده‌ایم، ارزشمندتر خواهد بود.

ساختار روف گاردن ها

یک فرآیند بسیار ساده برای نصب عناصر گیاهی روی سقف، استفاده از چندین کاشت که در آن گیاهان رشد خواهند کرد.

با این حال، توسعه یک باغ واقعی که تمام مزایایی را که چنین فضایی می تواند ارائه دهد، به همراه داشته باشد، مستلزم نصب لایه ای از بستر در مناطق وسیعی از پشت بام به منظور امکان کاشت چمن و/یا انواع مختلف است. از گیاهان هدف از این سیستم بازتولید یک کف طبیعی روی پشت بام است.

پیشنهاد می شود: فرنیچر فضای باز

برای این کار لازم است سطح تراس یا پشت بام برای جلوگیری از تصفیه آب و جلوگیری از بروز ناودان یا سایر مشکلات ساختاری آماده شود و هر آنچه برای توسعه گیاهان لازم است نصب شود.
ما باید چندین لایه سخت افزار نصب کنیم، یعنی حداقل بگوییم:

ابتدا یک سطح غیر قابل نفوذ روی سقف برای جلوگیری از فیلترهای احتمالی.

در این سطح، یک ماده زهکشی (مثلاً امتداد خاک رس خشک یا لایه ای از سنگریزه) که اجازه عبور آب را می دهد، اما نه از بستر، و از سیل جلوگیری می کند.

در نهایت لایه مناسبی از بستر را برای رشد گیاهان نصب می کنیمبرای هر گونه نصب باغ روی پشت بام، توصیه می شود از یک تکنسین ذیصلاح در محاسبات سازه مشاوره بگیرید و تأیید کند که امکان نصب بدون خطر روی سقف، وزن اضافی که توسط زمین و گیاهان نشان داده می شود، وجود دارد.

روف گاردن

[irp posts=”3916″ name=”15 ایده نیمکت چوبی زیبا”]

راه حل ها و انواع روف گاردن.

باغ های بسیار متنوعی وجود دارد که می توان آنها را بر روی پشت بام ساختمان ها نصب کرد، به همان اندازه که باغ های روی زمین ارائه می کنند. ما تعدادی از آنها را فهرست می کنیم:

باغ‌های تفریحی – این باغ‌ها برای لذت و آرامش ساکنان ساختمان طراحی شده‌اند. آنها را می توان با استفاده از چندین نوع گیاه و معیارهای زیبایی شناختی مختلف بسته به آب و هوا و منابعی که می خواهید برای نگهداری از آن استفاده کنید ایجاد کرد. توصیه می‌شود از گیاهان منطقه یا در مناطقی که بارندگی‌های نادر یا فصلی است، از گونه‌هایی که به خوبی با خشکسالی سازگاری دارند، مانند گزروفیل یا کاکتوس‌ها استفاده شود. همچنین مطلوب است که گیاهان انتخاب شده در برابر باد مقاوم باشند زیرا همیشه در ارتفاع قوی تر از سطح زمین هستند.

باغچه سبزیجات – همچنین امکان نصب باغ سبزی روی پشت بام وجود دارد که امکان مصرف مداوم محصولات طبیعی را فراهم می کند. در اصل، همان سبزیجات را می توان در سطح زمین پرورش داد. همچنین می توان شبکه آبیاری قطره ای را نصب کرد یا از آبیاری قطره ای خورشیدی استفاده کرد، روشی ساده و اقتصادی که برای آن فقط به چند بطری پلاستیکی نیاز دارید و به شما امکان می دهد ده برابر کمتر هزینه کنید.

همچنین ممکن است استفاده از سطل کمپوست یا ورمی کمپوست جالب باشد که استفاده از ضایعات گیاهی باغ سبزی یا زباله های ارگانیک ساکنان ساختمان را برای بارورسازی خاک ممکن می کند.

گلخانه ها – نصب گلخانه روی پشت بام گزینه دیگری است، زیرا سقف فضایی آفتابی است و می توان از آن برای پرورش گیاهان عجیب و غریب یا سبزیجات خارج از فصل استفاده کرد.

حوض با ماهی – حوض باغ با ماهی یک عنصر تزئینی است که می تواند مکمل یک روف گاردن باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =