نرده چوبی یکی از ویژگی های ایمنی مهم راه پله های ما است، اما هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید آنها باید خسته کننده یا ملایم باشند. چوب یک ماده معمولی است که در چنین پروژه هایی، چه در داخل و چه در خارج، استفاده می شود، اما مهم است که قبل از تصمیم گیری نهایی، مزایا و معایب آن را سنجیده باشید. آیا نرده های چوبی واقعا انتخاب مناسبی برای خانه شما هستند؟

مزایا و معایب نرده های چوبی

[irp posts=”3904″ name=”21 ایده برای متحول کردن پله چوبی بدون هزینه زیاد!”]

مزایا:

  • الوار مصالحی آشناست و تا مدت ها در واقع تنها ماده ای بود که در ساخت راه پله ها استفاده می شد. به این ترتیب، متریال حس سنتی بودن را در طراحی به ارمغان می آورد.
  •  به عنوان یک ماده کاملاً طبیعی، میل به گنجاندن موادی در خانه را برآورده می کند که ساخته یا مهندسی نشده اند. در لمس به همان اندازه که برای چشم نرم و گرم است.
  • انواع چوب های مختلف برای انتخاب وجود دارد که به شما امکان می دهد سایر ویژگی های چوبی خانه خود را تکمیل کنید. برخی از گونه هایی که ما ارائه می کنیم عبارتند از: صمغ خالدار، سیاهدان و کاج.
  •  همچنین انواع مختلفی از پرداخت های مختلف برای انتخاب وجود دارد که به شما امکان می دهد به ظاهر دقیقی که می خواهید برسید. چوب را در شکوه طبیعی خود با یک لکه یا برای گرمای بیشتر با فرش بپوشانید.
  • الوار یک ماده آسان برای طراحان است که می توانند با آن کار کنند و منجر به پروژه هایی می شود که کاملاً خیره کننده هستند. همچنین یک ماده قوی است، به خصوص اگر گونه های متراکم تر و کندتر را انتخاب کرده باشید.

نرده چوبی

[irp posts=”336″ name=”راهنمای انتخاب پله چوبی دوبلکس”]

معایب:

  • پوسیدگی – از آنجایی که الوار یک ماده طبیعی است، به این معنی است که می تواند در طول زمان تخریب شود. اگرچه چوبی که با لاک محافظت شده است یا در داخل استفاده می شود به سرعت پوسیده نمی شود (اگر اصلاً باشد)، برخی از آسیب ها اجتناب ناپذیر است.
  • آفات – الوار گاهی اوقات می توانند در معرض آفاتی مانند کرم چوب باشند (اگرچه وجود آن معمولاً با مسائل رطوبت همراه است). سوراخ های سوزن سوزن تنها علامتی است که نشان می دهد شما هجوم دارید.
  • تعمیر و نگهداری – درست از همه مواد، نرده های چوبی در طول عمر خود به نوعی تعمیر و نگهداری نیاز دارند. سالها بعد، ممکن است برای حفظ ظاهر خود به یک لایه لاک جدید نیز نیاز داشته باشد.

در حالی که مزایا بسیار بیشتر از معایب است، باید توجه داشت که نصب و مراقبت صحیح از نرده چوبی شما کمک زیادی به جلوگیری از پوسیدگی و تبدیل شدن حیوانات خانگی به یک مشکل می کند.

گروه مهندسی آژمان تجربه زیادی در مورد انواع نرده ها چوبی دارد، بنابراین مطمئن باشید که محصول نهایی شما در آزمون زمان مقاومت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − چهارده =