نرده چوبی پله: گزینه هایی برای ایجاد فضای داخلی زیبا و ایمن

نرده چوبی برای اطمینان از حرکت ایمن طراحی شده است. علاوه بر پله ها، آنها برای سایر سازه های بالقوه خطرناک مورد نیاز هستند: بالکن ها، تراس ها، ایوان ها. برای ساخت عمدتا از چوب، فلز و شیشه بادوام استفاده می شود. برای اینکه راه پله هماهنگ به نظر برسد، عناصر تشکیل دهنده آن به همان سبک اجرا می شوند. در عین حال، نباید فراموش کرد که ساختار را با فضای داخلی اطراف “تنظیم” کنید.

نرده چوبی

انواع پله ها: الزامات اساسی برای سازماندهی سازه

نوع پله در یک خانه شخصی یا یک آپارتمان دو طبقه باید حتی در مرحله ساخت و ساز یا تعمیر در نظر گرفته شود. هنگام چیدمان فضا، باید درک کنید که راه پله سازه ای عظیم است که جایگاه برجسته ای را در اتاق اشغال می کند. بنابراین، نه تنها در نظر گرفتن جنبه های ایمنی مهم است، بلکه انتخاب مناسب ترین طرح، شکل و متریال ساخت به گونه ای است که محصول ادامه فضای داخلی اطراف باشد. پله های زیر در خانه وجود دارد:

پله چوبی

این نوع پله ها مانند خانگی، مستقیم، مارپیچ، ترکیبی و پیاده روی قابل نصب هستند.

  • سر راست؛
  • چرخشی؛
  • پیچ؛
  • منحنی;
  • ترکیب شده؛
  • منحنی؛
  • پیاده روی.

نردبان های هوایی را می توان به گروه جداگانه ای تقسیم کرد که یک طرف آن پله های دیواری است. این گزینه مختصر به نظر می رسد و افزودنی عالی برای فضای داخلی پیشرفته یا سایر جهت های مدرن خواهد بود. با توجه به ملاحظات طراحی، هنگام انتخاب طرح باید به توصیه های اساسی زیر اعتماد کرد:

  1. اگر پله چوبی بزرگ است و در شیب تند قرار دارد، باید هر 8 تا 12 پله سکوهای کوچکی وجود داشته باشد تا بتوان در هنگام بالا رفتن، استراحت کرد و نفسی تازه کرد.
  2. عرض پله بهینه 80 سانتی متر است که این فاصله برای 2 نفر کافی است تا با خیال راحت از روی پله ها عبور کنند.
  3. برای ارتفاع متوسط، یک پله راحت برای صعود 15-20 سانتی متر در نظر گرفته می شود. پارامتر باید بر اساس میانگین ارتفاع ساکنان اتاق انتخاب شود.
  4. حداقل عمق گام نباید کمتر از 25-30 سانتی متر باشد.
  5. هنگام ایجاد یک راه پله، باید در نظر داشته باشید که باید گسترده تر از پله باشد.
  6. شما نباید نردبانی با شیب بیش از 45 درجه طراحی کنید، در غیر این صورت محصول ایمن تلقی نخواهد شد. بهینه ترین شاخص زاویه 25-35 درجه در نظر گرفته می شود.
  7. مواد برای ساخت پله ها نباید قابل احتراق باشد. حتی اگر از چوب برای تولید استفاده شود، باید با مواد ضد حریق مخصوص درمان شود.

پله چوبی دوبلکس

پیشنهاد می شود: پله چوبی دوبلکس

عرض پله حدود 80 سانتی متر بهینه است

مشاوره تخصصی! زاویه بالا بردن پله ها و نرده ها به طور مستقیم به فضای اختصاص داده شده برای نصب سازه بستگی دارد. اگر فضا بسیار محدود است، بهتر است پلکان مارپیچ را ترجیح دهید. پیچ و تاب های زیاد به صاف کردن شیب های بزرگ کمک می کند.

نرده چیست: امکان نصب آنها

نرده ها از عناصر ضروری هر راه پله هستند. محصولات نه تنها سهولت استفاده از کل ساختار را افزایش می دهند، بلکه ایمنی بیشتری را نیز فراهم می کنند و نردبان را بادوام تر و مستحکم تر می کنند. به لطف نرده ها است که می توانید به پله ها ظاهری اصلی و کامل ببخشید.

این اشتباه است که فکر کنیم نرده ها فقط برای افراد مسن، کودکان یا افرادی که مشکلات اسکلتی عضلانی دارند لازم است: اغلب اعتقاد بر این است که این دسته خاص از افراد با ثبات و حرکت ایمن در طول پله ها مشکل دارند.

نرده راه پله

نرده ها علاوه بر ایجاد امنیت، عملکرد زیبایی نیز دارند.

بسیاری از طراحان استدلال می‌کنند که حتی یک بزرگسال سالم ترجیح می‌دهد از پله‌هایی با نرده و نرده‌ها استفاده کند، زیرا باعث ایجاد حس امنیت می‌شود. در صورت سقوط یا سایر موقعیت های پیش بینی نشده، فرد به حصار می چسبد.

پله‌های نرده دار علاوه بر راحت‌تر بودن استفاده، عملکرد زیبایی نیز دارند زیرا می‌توان ظاهری جذاب به عناصر داد. نرده ها در هر رنگی ساخته می شوند، با حکاکی یا عناصر جعلی تزئین شده اند، بسته به فضای داخلی، جزئیات زاویه ای یا گرد در نظر گرفته می شود.

مواد مختلفی که به نمای متمایز نرده کمک می کنند می توانند چوب، پلاستیک، فلز یا شیشه باشند. نرده ها را می توان به پله ها وصل کرد یا روی دیوار نصب کرد – همه چیز به تخیل، ویژگی های محل نصب و طراحی داخلی انتخاب شده بستگی دارد.

نرده ها را می توان به دیوار نصب کرد یا به پله ها متصل کرد

نرده ها را می توان به دیوار نصب کرد یا به پله ها متصل کرد

نرده روی پله از چه عناصر دیگری تشکیل شده است؟

بنابراین، علاوه بر نرده هایی که امکان صعود و فرود راحت روی پله ها را فراهم می کند، عناصر حصار عبارتند از:

  • نرده;
  • نرده ها

دستگیره در اصل قسمتی از نرده است که در بالای نرده قرار می گیرد. آنها بخشهایی هستند که فرد هنگام استفاده از پله ها در دست می گیرد. اگر در طول یک صعود طولانی به نرده ها تکیه دهید، می توانید تا 20 درصد بار را از روی پاهای خود بردارید. این عناصر حصار به نرده ها ثابت می شوند، می توان آنها را در یک یا هر دو طرف قرار داد.

توصیه مفید! در صورتی که عرض پله از 125 سانتی متر بیشتر شود، نصب نرده در دو طرف توصیه می شود، هنگامی که درب در امتداد دیوار نصب می شود، می توانید نرده ها را مستقیماً به سطح دیوار ثابت کنید.

نرده پله چوبی

[irp posts=”3966″ name=”طرح های زیبا و مدرن برای راه پله چوبی دوبلکس و ساده”]

دستگیره ها و پایه ها عناصر اصلی هستند که نرده ها از آنها تشکیل می شوند.

نرده ها پایه هایی هستند که حصار را به سطح پله متصل می کنند. نرده ها باعث افزایش ظرفیت باربری پله ها و همچنین انجام یک عملکرد تزئینی می شوند.مکان نگهدارنده ها بین آنها نصب می شود. طبق نسخه، قفسه ها به انواع زیر تقسیم می شوند:

  1. کلاسیک. این رایج ترین گزینه است که از میله های پیچش دار نصب شده یا شیب دار تشکیل شده است.
  2. ضخیم. با بازگشت به عکس نرده های راه پله، می توانید توجه داشته باشید که این گزینه ایمن ترین گزینه برای خانه هایی با کودکان و حیوانات خانگی است. پیمایش بین آیتم های مجاور کار نخواهد کرد، زیرا آنها در نزدیکی یکدیگر قرار می گیرند.
  3. نوار متقاطع. یک ساختار ساده که نشان دهنده تقاطع نوارهای عمودی و افقی است.
  4. طرح دار. همه چیز در اینجا به تخیل هنرمند بستگی دارد، زیرا مناسب است که به پرکننده هر شکل هنری داده شود. حصار نرده ای که با استفاده از مونوگرام های مختلف ساخته شده است در یک فضای داخلی کلاسیک زیبا به نظر می رسد.

برای ایجاد محصولات منحصر به فرد در نوع خود، استفاده از طراحی نرده ترکیبی مجاز است. گاهی اوقات نصب نرده بر روی پله ها با یک تیرآهن جایگزین می شود که به صورت نرده افقی در زیر نرده ها به موازات راه پله ثابت می شود. برخی از نرده ها نیز ممکن است دارای پلاگینی به نام کربستون باشند که به جای نرده به ابتدا و انتهای دهانه وصل می شود. پلاگین یک قطعه صرفاً تزئینی است که هیچ بار عملکردی را تحمل نمی کند.

نرده چوبی راه پله

طراحی یکپارچه نرده به منحصربفرد و بدیع بودن نرده کمک می کند.

جالبه! در طبقات معاملاتی می توانید نرده های پیش ساخته یا یک تکه را پیدا کنید. اگر تصمیم به تولید محصولات بر اساس سفارش فردی گرفته شده است، باید برای ضایعات پولی و موقت آماده باشید. اما یک راه پله منحصر به فرد، ساخته شده در یک نسخه، همیشه مایه افتخار صاحبان خواهد بود.

 

عرض و ارتفاع نرده روی پله ها چقدر باید باشد

نرده های راه پله که به درستی انتخاب شده اند به شما این امکان را می دهند که ایمن ترین حرکت را در طول پله ها تضمین کنید و در نتیجه خطر آسیب را کاهش دهید. گاهی اوقات می توانید یک گزینه طراحی برای پله های بدون نرده پیدا کنید. آنها بسیار غیر معمول به نظر می رسند، اما بسیاری توجه دارند که استفاده از آنها نسبتاً ناخوشایند است. باید بدانید که استانداردهای خاصی تدوین شده است که ابعاد عناصر را تنظیم می کند. در مورد ارتفاع نرده راه پله نیز توصیه می شود بر اساس میانگین ارتفاع ساکنین بهترین گزینه را انتخاب کنید.

اکثر کارشناسان آزمایشی را هنگام طراحی نرده توصیه می کنند. برای این کار باید به راحتی روی یک پله بایستید و دست خود را به سمت جلو دراز کنید و سپس فاصله را با کف دست تا پله اندازه بگیرید. مقدار به دست آمده، ارتفاع بهینه نرده خواهد بود. به طور سنتی، حداقل ارتفاع 90 سانتی متر است، حداکثر نرده 110-115 سانتی متر است.

ابعاد استاندارد نرده راه پله

ارتفاع بهینه نرده پله ها 90 سانتی متر است

اگر بچه های کوچک در خانه زندگی می کنند، نباید یک نرده ثابت اضافی نصب کنید، زیرا حتی یک سال طول نمی کشد تا کودک بزرگ شود. بهتر است یک عنصر موقت نصب کنید که به موازات عنصر اصلی اجرا شود. سایر پارامترهای نرده ها:

  1. عرض نرده راه پله معمولاً بین 3 تا 7 سانتی متر متغیر است و انتخاب قطری که به راحتی در دست قرار می گیرد بسیار مهم است.
  2. فاصله بین نرده های فردی می تواند هر گونه باشد، زیرا در این مورد همه چیز به طراحی هنری صاحبان ساختمان بستگی دارد. معمولاً نشانگر در محدوده 50 تا 70 سانتی متر است.

سایر استانداردهایی که نرده ها  در ساختمان ها باید رعایت کنند

مطابق با استانداردهای GOST و همچنین وضعیت SNiP، توصیه می شود پارامترهای زیر را رعایت کنید:

  • ارتفاع حصار نردبان – 90-100 سانتی متر؛
  • فاصله بین قفسه های مجاور 60 سانتی متر است.
  • وجود پر کردن اجباری بین نرده ها؛
  • فاصله بین سطح دیوار و نرده 7-10 سانتی متر است.
  • فاصله ای که انتهای گرد نرده باید نسبت به آخرین پله امتداد داشته باشد 30 سانتی متر است.

هنجارهای جداگانه ای نیز برای باری که در آن نرده های پله باید در یک خانه خصوصی و ساختمان های عمومی طراحی شود اختصاص داده شده است. تمام داده ها بر اساس آزمون های SNiPu 2.01.07-85 به دست آمد. بنابراین، توصیه می شود هنگام ایجاد سازه ها بر پارامترهای بار زیر تکیه کنید:

بسته به هدف تاسیس، نرده ها باید بار در محدوده 30-150 کیلوگرم بر متر مربع را تحمل کنند.

[irp posts=”3951″ name=”بررسی انواع نرده راه پله_نرده چوبی، شیشه ای و…”]

بسته به هدف تاسیس، نرده ها باید بار در محدوده 30-150 کیلوگرم بر متر مربع را تحمل کنند.

  • موسسات اجتماعی: موسسات کودکان، بیمارستان ها و آسایشگاه ها – بیش از 80 کیلوگرم در هر متر مربع حصار.
  • ساختمان های اداری – 30-80 کیلوگرم در متر مربع؛
  • ساختمان های سهام مسکونی – 80-100 کیلوگرم در متر مربع؛
  • امکانات برای رویدادهای ورزشی، غرفه های استادیوم – بیش از 150 کیلوگرم در متر مربع.

سایر الزامات امنیتی اجباری (طبق SNiP):

  • اگر راه پله از بیش از سه مرحله تشکیل شده باشد، نصب نرده ها ضروری است.
  • روی حصار نباید گوشه یا برآمدگی تیز وجود داشته باشد.
  • نرده باید تمام پله های پله را کاملا احاطه کند.

توصیه های جداگانه برای نرده های پله و نرده های نرده در مراکز مراقبت از کودکان نیز برجسته شده است (طبق استانداردهای سری 1.256-1):

  • یک نرده اضافی باید در ارتفاع 50 سانتی متری از زمین نصب شود.
  • برای راحتی بیشتر، توصیه می شود هنگام نصب از براکت های نرده گردان استفاده کنید که به شما امکان می دهد زاویه شیب را تغییر دهید.
  • استفاده از پرکننده شیشه بین نرده ها به شدت ممنوع است.
  • فاصله بین پست ها و نرده ها – حداکثر 10 سانتی متر؛
  • ارتفاع مانع – 1.2-1.8 متر.

طبق SNiP، اگر راه پله از بیش از سه مرحله تشکیل شده باشد، نصب نرده ها ضروری است.

طبق SNiP، اگر راه پله از بیش از سه مرحله تشکیل شده باشد، نصب نرده ها ضروری است.

توصیه مفید! اگر افرادی که از ویلچر برای جابجایی استفاده می کنند در خانه زندگی می کنند، به جای نردبان یک رمپ تعبیه شده و نرده باید در دو طرف آن تعبیه شود.

قبل از شروع طراحی راه پله، باید با توصیه هایی در مورد چیدمان قطعات ساختاری نرده که توسط متخصصین این حوزه ارائه شده است آشنا شوید:

  1. تعداد نرده ها بر اساس تعداد و ابعاد نرده ها تعیین می شود. اگر پایه از مواد منعطف و سنگین ساخته شده باشد، تعداد تکیه گاه ها باید به گونه ای باشد که از افتادگی پروفیل یا اضافه بار بیش از حد تکیه گاه ها جلوگیری شود.
  2. طبق استاندارد در هر مرحله نرده ها نصب می شود اما در صورت انبساط امکان نصب چند تکیه بر روی یک سطح وجود دارد. زمانی که کودکان در خانه زندگی می کنند، فاصله نرده ها باید به گونه ای باشد که نوزاد نتواند سر خود را بین آنها قرار دهد.
  3. راه پله با عرض مارش بیش از 1 متر مجهز به نرده در دو طرف است.
  4. نرده های چوبی برای پله ها فقط در منازل شخصی قابل نصب هستند.
  5. در اماکن اداری بهتر است به جای نرده، تیرآهن نصب شود.
  6. هنگام چیدمان فضای یک مجتمع تجاری و تفریحی، استفاده از حداقل سه میلگرد برای نرده الزامی است.

مقاله مرتبط:

نرده چوبی پله: وقتی زیبایی طبیعی راحتی را به ارمغان می آورد

ظرافت های ایجاد نرده. نکات ساخت و ساز دستورالعمل برای ساخت قطعات جداگانه. انواع نصب

نرده پله: انواع ساختمان، مصالح ساخت

همانطور که اطلاعات قبلی نشان داده است، راه های زیادی برای تجهیز نرده ها برای تزئین پله ها وجود دارد. انتخاب یک گزینه خاص به مکان و ویژگی های ساختاری راه پله بستگی دارد. به طور کلی نرده های زیر برای پله ها در خانه متمایز می شوند:

نرده های راه پله را می توان هم در داخل و هم در خارج از خانه نصب کرد

نرده های راه پله را می توان هم در داخل و هم در خارج از خانه نصب کرد

  1. درونی. همانطور که از نام آن پیداست، چنین سازه هایی در داخل خانه یافت می شوند. در بیشتر موارد، پله های داخلی از شیشه یا چوب ساخته می شوند و سایه بسته به فضای داخلی اطراف انتخاب می شود.
  2. خارجی. این شامل نرده های پله های بیرونی است که پاسیو، ایوان یا بالکن شما را احاطه کرده است. این ماده باید در شرایط مختلف آب و هوایی به خوبی تحمل شود. در خارج از قسمت های نشیمن از فلز و بتن برای حصار استفاده شده است.

محبوب ترین مواد مورد استفاده در ساخت نرده ها عبارتند از:

  1. فلز. اساساً از آلومینیوم با براقیت بی عیب و نقص یا فولاد آهنگری با خواص تزئینی منحصر به فرد برای ساخت نرده ها استفاده می شود. محصولات جعلی اغلب به صورت سفارشی ساخته می شوند.
  2. چوب. محبوب ترین ماده برای ایجاد نرده پله در یک خانه خصوصی است، زیرا چوب در لمس گرم است و در اکثر فضاهای داخلی جا می گیرد.
  3. پلیمرها ماده اصلی در اینجا پلاستیک است که با اتصال دهنده های مخصوص نصب شده است. مزیت اصلی چنین محصولاتی قیمت پایین آنها است.
  4. شیشه. نرده پله های شیشه ای عمدتاً برای سازماندهی فضا در مراکز خرید یا اداری استفاده می شود. فقط شیشه سکوریت برای ایجاد ساختار مناسب است.
  5. بتن. عمدتاً در طراحی ورودی ساختمان یا روی پله های اصلی یافت می شود. در این مورد، می توانید سازه های آماده در تولید را خریداری کنید یا خود را مستقیماً در محل ساخت و ساز پرتاب کنید. برای کار فقط به فرم های خاص نیاز دارید.

محبوب ترین مواد برای نرده ها فلز، چوب، شیشه و بتن است.

محبوب ترین مواد برای نرده ها فلز، چوب، شیشه و بتن است.

نرده های ساخته شده از ترکیب مواد خودنمایی می کنند. رایج ترین گزینه ترکیب نرده های فرفورژه یا آلومینیومی با عناصر چوبی است.

در مورد شکل نرده، در این مورد، همه چیز نه تنها به محل سازه، بلکه به مواد مورد استفاده برای ایجاد نرده نیز بستگی دارد:

  1. طرح های کلاسیک از چوب ساخته شده اند. اغلب، نرده ها ستون های بزرگ مستقیم با لبه های گرد هستند که اغلب با کنده کاری تزئین شده اند.
  2. نرده های فلزی پله ها معمولاً خیلی بزرگ نیستند، اما محصولات با فراوانی عناصر تزئینی تزئین شده اند.
  3. شیشه ماده خیلی نرمی نیست (برخلاف چوب و فلز)، بنابراین این نوع نرده ها طراحی دقیق و مختصری خواهند داشت.

[irp posts=”3891″ name=”ببینید 25 ایده نرده چوبی مدرن زیبا”]

ویژگی های استفاده از نرده چوبی پله

علیرغم این واقعیت که بازار مصالح ساختمانی ثابت نمی ماند و دائماً با محصولات جدید پر می شود، درخت ارتباط خود را از دست نمی دهد، بنابراین، چنین نرده هایی همچنان به طور فعال خریداری می شوند. این به دلیل این واقعیت است که این ماده منشاء طبیعی دارد، نمی تواند به سلامت دیگران آسیب برساند.

مزیت اصلی نرده چوبی ظاهر جذاب آن است.

مزیت اصلی نرده چوبی ظاهر جذاب آن است.

مزایای اصلی نرده های چوبی:

  • ظاهر جذاب؛
  • ساختار و بافت دلپذیر؛
  • توانایی مقاومت در برابر آسیب مکانیکی؛
  • مقاومت در برابر تأثیرات منفی محیطی

لازم به ذکر است که اگر سازه های چوبی به طور دوره ای با راه حل های ویژه درمان شوند، همه این مزایا را می توان چندین برابر کرد. چوب های پیش تصفیه شده را می توان نه تنها در داخل خانه، بلکه در فضای باز نیز استفاده کرد.

انتخاب یک گزینه مناسب برای کار بسیار آسان است، زیرا محصولاتی از انواع مختلف چوب، با طرح، رنگ و کیفیت متفاوت، در طبقات تجاری ارائه می شود. اما نرده های ساخته شده از انواع مختلف چوب از نظر هزینه متفاوت خواهند بود. محصولات کاج ارزان ترین در نظر گرفته می شوند. سازه های بلوط نخبه و بادوام هستند، بنابراین قیمت بالایی دارند.

نرده های چوبی بیشتر از سایرین برای تزئین پله های داخلی منازل استفاده می شود. آنها هم به پله ها و هم به نرده های چوبی متصل می شوند. بسته به نوع راه پله، نرده ها از نظر ظاهر و اندازه متفاوت هستند.اندازه بخش استاندارد 45×45 میلی متر است: هرچه راه پله پهن تر باشد، این رقم بزرگتر است. گاهی اوقات نرده هایی با سطح مقطع بیش از 50×50 یا 60×60 میلی متر وجود دارد.

اندازه بخش استاندارد نرده چوبی 45x45 میلی متر است.

اندازه بخش استاندارد نرده چوبی 45×45 میلی متر است.

یک عیب قابل توجه نرده های پله چوبی این است که به دلیل منشاء طبیعی مواد، در معرض تورم و خشک شدن است، به خصوص اگر پارامترهای هوای محیط دائما در حال تغییر باشد. این می تواند استحکام نرده ها را کاهش دهد و پله های بیرونی ممکن است تغییر شکل داده و تغییر رنگ دهند.

چرا نرده های پله استیل و آلومینیومی محبوب هستند؟

نرده های پله ساخته شده از فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم به طور گسترده ای در سازماندهی فضای باز و داخلی استفاده می شود. گزینه های نیکل اندود یا برنج که در پایان قرن گذشته بسیار محبوب بودند، کمی کمتر نصب می شوند. در آن زمان برای تجهیز دفاتر و مراکز خرید از نرده های برنجی و نیکلی استفاده می شد.

جالبه! نرده های فلزی به دلیل خواص مصرفی بالا و تطبیق پذیری آنها مدت هاست که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گرفته است که استفاده از چنین سازه هایی را هم در خانه و هم در خیابان با موفقیت یکسان ممکن می کند.

از جمله مزایای اصلی نرده های فلزی برای پله ها:

اخیراً نرده های فولادی ضد زنگ بسیار محبوب شده اند

اخیراً نرده های فولادی ضد زنگ بسیار محبوب شده اند

  1. عمر طولانی. با مراقبت مناسب، نرده ها و نرده های فلزی می توانند تا 50 سال دوام بیاورند.
  2. ظاهر جذاب. درخشش متالیک می تواند هر فضای داخلی مدرن یا حتی کلاسیک را درخشان کند.
  3. تعمیر و نگهداری آسان محصولات نیازی به مراقبت مداوم ندارند، که شامل عناصر رنگ آمیزی یا لاک زدن است. مانند چوب، نیازی به استفاده از محلول های ضد قارچ یا آتش نشانی نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر از گاهی پرچین ها را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.
  4. مقاومت در برابر تخریب. فولاد و آلومینیوم، مانند سایر فلزات، در برابر تشکیل و توسعه زنگ مقاوم هستند، این چیزی است که اجازه می دهد چنین سازه هایی در همه جا نصب شوند.
  5. هزینه. نرده های راه پله از جنس استنلس استیل بسیار کمتر از محصولات شیشه ای یا آهنگری هستند، اما گران تر از چوبی هستند.

نرده ها علاوه بر مزایا، معایبی نیز دارند. بنابراین، بسیاری از کاربران توجه دارند که با عملکرد فعال سازه، توانایی مواد برای مقاومت در برابر آسیب های مکانیکی کاهش می یابد. سطح با خراش ها و تراشه های کوچک پوشانده شده است که در هنگام لمس می توان آنها را احساس کرد و مفاصل شل می شوند.

از مزایای ریل پله استیل ضد زنگ عمر طولانی و ظاهری جذاب است.

از مزایای ریل پله استیل ضد زنگ عمر طولانی و ظاهری جذاب است.

مزایا و معایب نرده های آهنگری راه پله

نرده های فرفورژه راه پله یک گزینه گران قیمت اما با کیفیت در نظر گرفته می شود. در عین حال، طرح های تمام شده با زیبایی و ظرافت فوق العاده متمایز می شوند. برای ساخت نرده ها از فناوری های آهنگری مختلفی استفاده می شود:

  1. سرد نتیجه کار اشکال ساده است – میله های خم شده. به عنوان یک قاعده، چنین گزینه هایی برای نرده در ایوان یا سایر سازه های فضای باز وجود دارد.
  2. داغ این کار به تلاش و زمان قابل توجهی نیاز دارد، اما نتیجه نرده ای از اشکال غیر معمول و آراسته است. فورج گرم به شما امکان می دهد پیچیده ترین طرح ها را ایجاد کنید، اما باید برای هزینه های مالی بالا آماده باشید.

مزایای اصلی نرده های راه پله آهنگری عبارتند از:

  1. مقاومت در برابر تأثیرات تهاجمی محیطی. نرده ها بدون از دست دادن ظاهر، اثرات بارندگی، نوسانات دما و رطوبت را تحمل می کنند. آنها همچنین در معرض آسیب مکانیکی نیستند.
  2. استفاده طولانی مدت در اغلب موارد اقلام فرفورژه حتی پس از 100 سال زیبا و جذاب به نظر می رسند.
  3. طراحی منحصر به فرد. آهنگری عمدتاً برای انجام سفارشات فردی استفاده می شود. بدین ترتیب می توان پله ها را با نرده های مخصوص تزئین کرد.

تنها اشکال نرده های آهنگری هزینه بالا است، زیرا کل فرآیند تولید یک کار دستی خاص است.

نرده های آهنگری برای پله ها با آهنگری سرد یا گرم ساخته می شوند.

نرده های آهنگری برای پله ها با آهنگری سرد یا گرم ساخته می شوند.

ویژگی های نرده پله پلاستیکی و شیشه ای

ریل پله های شیشه ای راه حلی عالی برای دکوراسیون داخلی مدرن در سبک های پیشرفته، مینیمالیسم، فیوژن و سایر سبک ها است. با توجه به این واقعیت که فقط شیشه سخت شده (تمر شده) برای ایجاد نرده مناسب است، محصولات دارای تعدادی مزیت هستند:

  1. سهولت نصب و سرعت بالا. شما می توانید نرده را خودتان بدون هیچ ابزار پیچیده ای نصب کنید. به طور کلی، کل فرآیند نصب بیش از چند ساعت طول نمی کشد.
  2. طیف گسترده ای از محصولات. کف های تجاری انواع مختلفی از مواد را ارائه می دهند که با مزایای اضافی مانند عایق صدا، مقاومت در برابر یخ زدگی مشخص می شود. نرده های شیشه ای گران تر پله ها در برابر انفجار و حرارت مقاوم هستند.
  3. دوام. سازه های شیشه ای به اندازه سازه های فلزی – حدود 50 سال – دوام خواهند داشت.

از مزایای آن می توان به قابلیت جداسازی سریع قطعات اشاره کرد. اگر هر یک از بخش ها تغییر شکل داده یا یکپارچگی خود را از دست بدهد، نیازی به جداسازی کل ساختار نیست، زیرا همه بخش ها به طور مستقل قرار می گیرند.

بهترین راه حل برای دکوراسیون داخلی در سبک های پیشرفته، مینیمالیسم و ​​فیوژن پله های شیشه ای است

[irp posts=”1326″ name=”2 نکته در انتخاب نرده چوبی”]

بهترین راه حل برای دکوراسیون داخلی در سبک های پیشرفته، مینیمالیسم و ​​فیوژن پله های شیشه ای است

از جمله مضرات نرده های شیشه ای برای یک خانه روستایی، لازم به ذکر است که نیاز به مراقبت مداوم است. اگر شیشه به طور مرتب تمیز نشود، لکه، اثر انگشت و سایر کثیفی ها روی سطح پیدا می شود و ظاهر کل ساختار را خراب می کند. یکی دیگر از معایب مشروط هزینه بالای محصولات نهایی است.

برای ساخت نرده های کامپوزیت از پلاستیک سفت و سخت استفاده می شود که بر روی گیره مخصوص نصب می شود. مزیت اصلی نرده های پلیمری قیمت پایین آن است، زیرا از پلاستیک ارزان قیمت در ساخت محصولات استفاده می شود. درک این نکته مهم است که مزایای نرده های پلاستیکی به همین جا ختم نمی شود. مزایای دیگر:

  • مراقبت آسان، زیرا پلاستیک به راحتی از شر لکه ها و لاک خلاص می شود.
  • نیازی به پردازش منظم با رنگ یا لاک نیست.

در عین حال، یک نقطه ضعف قابل توجه نرده های پلاستیکی مقاومت کم مواد در برابر استرس و ضربه مکانیکی در نظر گرفته می شود. با فشار یا ضربه شدید، یکپارچگی سازه احتمالاً رخ می دهد.

عیب اصلی نرده های شیشه ای نیاز به نگهداری مداوم است.

عیب اصلی نرده های شیشه ای نیاز به نگهداری مداوم است.

نرده های سنگی و بتنی برای تراس ها و سایر سازه های فضای باز

نرده های ساخته شده از سنگ یا بتن عمدتاً برای طراحی سازه های بیرونی مناسب هستند: پله های بیرونی، ایوان یا ایوان. این ماده با افزایش توانایی مقاومت در برابر تأثیرات خارجی متمایز می شود، وزن قابل توجهی دارد و در لمس سرد است. به همین دلایل در داخل خانه ها از موانع بتنی استفاده نمی شود.

بتن به راحتی می تواند تأثیرات منفی جوی را تحمل کند، به نظر می رسد تاریخی و ظاهری است. با کمک آن می توان نمای بیرونی خانه را برجسته کرد و بر جایگاه بالای صاحبان تأکید کرد. بسته به ویژگی های ساخت، انواع مختلفی از نرده های سنگی وجود دارد:

  1. حکاکی شده است. به عنوان یک قاعده، آنها با دست ساخته می شوند، که به شما امکان می دهد به عناصر اشکال ظریف و متنوع بدهید.
  2. نقطه. نوع متداول حصار با شکل گرد.یک ویژگی متمایز وجود تکیه گاه های نقطه ای است که بخش افقی آن دایره ای است.
  3. مرغ نرده ها با اضلاع مستقیم و اشکال زاویه دار متمایز می شوند، بخش افقی پست ها شبیه چند ضلعی ها است.

برای طراحی نرده های خیابان، مصالحی مانند بتن و سنگ بهترین راه حل خواهد بود.

برای طراحی نرده های خیابان، مصالحی مانند بتن و سنگ بهترین راه حل خواهد بود.

در مورد مصالح، سنگ های دیگر نیز برای چیدمان نرده مناسب هستند:

  • سنگ مرمر؛
  • سنگ داغستان;
  • گرانیت.

همه این گزینه ها بسیار سنگین هستند، بنابراین سنگ مصنوعی اغلب به عنوان پایه استفاده می شود که سبک تر است و کار با آن آسان تر است. اما بادوام ترین حصار تنها با استفاده از گرانیت به دست می آید، زیرا این سنگ خاص یکی از سخت ترین سنگ ها است.

مهم! نرده های سنگی جذاب و گران به نظر می رسند. البته باید توجه داشت که سازه ها تاثیر بسزایی در پروازهای پله ای دارند که در ایجاد پروژه های پله ای باید به آن توجه کرد.

توصیه می شود نرده های سنگی را با پله های چوبی یا فلزی ترکیب کنید. چنین ترکیبی طراحی را تکمیل می کند و ظاهری دنج و راحت به اتاق می بخشد.

نرده های سنگی بسیار جذاب و گران به نظر می رسند

نرده های سنگی بسیار جذاب و گران به نظر می رسند

 

نرده های ساخته شده در نسخه های مختلف

برای استفاده راحت و ایمن از نرده ها باید مجهز به نرده هایی باشد که به اشکال مختلف و با استفاده از مواد مختلف ساخته شده اند.

در مورد شکل، نرده ها:

  • گرد و بیضی؛
  • مستطیل و مربع؛
  • گوشه؛
  • گرد

بسته به هدف، استفاده و محل پله ها، متریال انتخاب می شود. اگر در مورد ایوان صحبت کنیم، در اینجا اغلب می توانید نرده های پله های آهنگری، کرومی، آلومینیومی و سایر فلزات را پیدا کنید.

نرده های مبتنی بر پی وی سی می توانند هر سطحی را به راحتی تقلید کنند، اما در برابر تأثیرات خارجی مقاوم نیستند. مزیت اصلی انعطاف پذیری بالای مواد است که به شما امکان می دهد عناصر را حتی غیرمعمول ترین شکل را بدهید. برای این کار به یک سشوار ساختمانی یا دستگاه دیگری که هوای گرم را دمیده است نیاز دارید. نرده های پی وی سی نیز با قیمت پایین مشخص می شوند.

نرده های فرفورژه با نرده های چوبی بیشترین تقاضا را برای نرده های پله دارند

نرده های فرفورژه با نرده های چوبی بیشترین تقاضا را برای نرده های پله دارند

به دلیل راحتی خاصی که المان های چوبی ایجاد می کنند، چوب برای سالیان متمادی محبوب ترین متریال در تولید نرده بوده است. برخی با استفاده از برش هنری، تکنیک سطوح پیری و راه حل های ویژه، نرده های پله را با دستان خود تزئین می کنند.

نرده ها نیز بر اساس روش چسباندن طبقه بندی می شوند. برخی از افراد عناصر را روی تیر نصب می کنند، اما گاهی اوقات نرده ها عملکرد پشتیبانی را انجام می دهند. نرده ها به روش های مختلفی به نرده ها متصل می شوند: با استفاده از لنگر یا پیچ های خودکار، با جوش. برای نصب بر روی دیوار یا در امتداد یک نردبان، از براکت های ریخته گری ویژه استفاده می شود که به شما امکان می دهد میله را از هر طرف، از جمله انتهای آن، نگه دارید.

اگر می خواهید بر فردیت و منحصر به فرد بودن فضای داخلی تأکید کنید، آنها به ایجاد نرده هایی با اشکال غیر معمول از مواد ضایعاتی متوسل می شوند:

مواد برای نرده بسته به هدف استفاده از راه پله، محل و ویژگی های آن انتخاب می شود.

مواد برای نرده بسته به هدف استفاده از راه پله، محل و ویژگی های آن انتخاب می شود.

  1. نرده های ناهموار ساخته شده از چوب تصفیه نشده کاملاً در فضای داخلی کلبه قرار می گیرند. این گزینه به تأکید در اتاق کمک می کند و بر غیرعادی بودن فضای داخلی تأکید می کند.
  2. در سبک مدرن لفت یا مینیمالیسم، نرده ساخته شده از شاخه ها در ترکیب با PVC مناسب به نظر می رسد.
  3. سبک دریایی یا روستیک با یک رشته یا رشته ضخیم به خوبی تأکید می شود. علاوه بر این، این گزینه مجاز است در کشور یا در یک خانه خصوصی انجام شود.

[irp posts=”1301″ name=”راهنمای تمیز کردن نرده چوبی”]

دیگر طرح های محبوب نرده و نرده ها

هر صاحب خانه می خواهد خانه خود را منحصر به فرد و شخصی کند. در میان ایده های طراحی اصلی، گزینه های زیر برجسته هستند:

  • نرده چوبی سبک بدون درز;
  • چوب بلوط صاف نصب شده با براکت های فلزی؛
  • نرده های متشکل از ترکیبی از عناصر شیشه ای و کروم در یک قاب چوبی.
  • نرده های فولادی رقیق شده با بخش های موازی و شیب دار و چرخش؛
  • نرده های فلزی و چوبی با استفاده از تناوب یکنواخت خطوط عمودی و افقی ایجاد شده است.

نرده های نورانی بسیار جذاب و غیر معمول به نظر می رسند

نرده های نورانی بسیار جذاب و غیر معمول به نظر می رسند

کنترل! نرده های دارای نور پس زمینه بسیار غیر معمول به نظر می رسند، به خصوص اگر در پس زمینه دیوارهای تیره قرار گیرند. مهم است که مطمئن شوید که سیم ها به درستی عایق بندی شده اند تا باعث برق گرفتگی نشوند.

اگر گزینه حصار با نور پس زمینه را انتخاب می کنید، باید به طرح های زیر توجه کنید:

  1. نرده شیشه ای نورانی. در این مورد، نوار دیود در پروفایل اصلی تعبیه شده است: برای این منظور، توصیه می شود دیودهایی را با قدرت بیش از 5 وات بر متر انتخاب کنید. رنگ درخشندگی بر اساس ویژگی های طراحی داخلی انتخاب می شود.
  2. مجموعه لوله ای. برای چیدمان به گیره های خارجی نیاز دارید که نور پس زمینه به آن وصل شده است. در پایان، یک پرچ برای قابلیت اطمینان وصل شده است.
  3. دیوار نصب. نرده ها و وسایل روشنایی با استفاده از لوله های شیاردار فولادی ضد زنگ آینه ای نصب می شوند.

نرده یکی از عناصر مهم هر راه پله است و استفاده از سازه را راحت تر و ایمن تر می کند. به لطف گزینه های مختلف طراحی است که می توان دکوراسیون داخلی یا خارجی خانه را تزئین کرد. برای تسهیل استفاده از نرده ها  مهم است که نه تنها شکل، بلکه مواد لازم برای ساخت آن را نیز انتخاب کنید.

گروه مهندسی آژمان یکی از پیشگامان نرده چوبی و انواع راه پله های چوبی در ایران می باشد و برای ارتباط با تیم آژمان می توانید با کارشناس ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 3 =