ایمنی پله های چوبی

بسیاری از صاحبان خانه ها پله های چوبی را در خانه خود می سازند. راه پله های چوبی می توانند یک اتاق را کاملا متحول کنند و بسته به نوع چوب و طرحی که انتخاب می کنید، اتاق را سنتی، کلاسیک یا معاصر جلوه دهند.

یکی از نگرانی های صاحب خانه ها در مورد نصب راه پله های چوبی این است که ممکن است زیر پاها لغزنده باشند. برای کمک به کاهش این نگرانی‌ها، تیم آژمان، اطلاعاتی در مورد ایمنی پله‌ چوبی و کارهایی که می‌توانید برای جلوگیری از لغزنده شدن آنها انجام دهید، گردآوری کرده‌اند.

استفاده از نرده

با استفاده از نرده چوبی، که مکملی بسیار عالی برای راه پله چوبی دوبلکس می باشد علاوه بر زیبایی می توان ایمنی راه پله را نیز تامین کرد.

نرده هایی که برای راه پله انتخاب می کنید علاوه بر جنبه زیبایی باید نکات ایمنی نیز در آن رعایت شود.

حداقل ارتفاع برای نرده های راه پله 80 سانتی متر می باشد که این میزان می تواند تا ارتفاع 150 سانتیمتر نیز متغیر باشد.

نکته دیگر فاصله بین نرده ها می باشد که باید از 11 سانتی متر کمتر باشد تا سر کودکان از آن رد نشود.

خرید نرده چوبی

آیا پله های چوبی لغزنده هستند؟

همه راه پله های خانه می توانند لغزنده باشند، چه فرش یا چوبی. برخی عوامل می توانند چوب را لغزنده تر کنند، مانند استفاده از لاک یا موم، یا اگر کاملاً نو و براق باشد.

برای اینکه یاد بگیرید چگونه می توانید لغزش روی پله های خود را کاهش دهید، ادامه مطلب را بخوانید.

ایمنی پله های چوبی
خوشبختانه راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید ایمنی راه پله‌های چوبی خود را افزایش دهید تا خیالتان راحت شود و خطر هرگونه لغزش یا افتادن را کاهش دهید.

چوب غیر لغزنده را انتخاب کنید

اگر هنوز نمی‌خواهید یک راه پله چوبی در خانه خود انتخاب کنید، می‌توانید یک چوب غیر لغزنده را انتخاب کنید، که به این معنی است که با سطحی غیر لغزنده شروع کنید که چسبندگی بسیار بیشتری دارد.

یک راه پله اضافه کنید

دونده های پله واقعاً بهترین هر دو دنیا را به شما می دهند: جلوه زیبای پله های چوبی را با تزئینات اضافی (و گرفتن) فرش دریافت می کنید. دونده های پله ای در طیف وسیعی از سبک ها و پرداخت ها برای هر خانه ای عرضه می شوند.

روکش ها یا دماغه های غیر لغزنده را به مرحله اضافه کنید

می توانید دماغه های غیر لغزنده را به لبه های پله های خود اضافه کنید که به چسبیدن کفش به کف کمک می کند. روش دیگر، پوشش های ضد لغزش در لکه های شفاف و رنگی موجود است که به ایجاد چسبندگی کمک می کند.

پله چوبی

زمان یک شفا دهنده عالی است

با گذشت زمان، درخشش کاملاً جدید روی یک راه پله چوبی از بین می رود و زبر می شود و چسبندگی طبیعی به پله ها می دهد. این باید به طور طبیعی پس از یکی دو ماه اول اتفاق بیفتد.

مقداری از لاک را بردارید

اگر از قبل در خانه خود پله های چوبی دارید، می توانید با پاک کردن آرام لاک از روی چوب، پله های چوبی خود را کمتر لغزنده کنید. این کار را می توان با سمباده زدن کم لاک با دست با سمباده انجام داد. ارزش امتحان کردن این مورد را در گوشه مرحله دارد، بنابراین قبل از شروع می‌دانید نتیجه نهایی چگونه خواهد بود.

راه پله های خود را روشن کنید

یکی از عواملی که احتمال سقوط روی پلکان را افزایش می دهد، این است که نمی توانید راه پله را به درستی ببینید. نصب روشنایی برای اینکه به وضوح نشان دهد که راه پله از کجا شروع می شود – و به کجا ختم می شود – و همچنین هرگونه پیچ در طول مسیر، به جلوگیری از هر گونه حادثه کمک می کند.

روش تمیز کردن خود را در نظر بگیرید

زمانی که کفپوش چوبی خود را تمیز می‌کنید، لایه‌بندی روی لاک‌ها، پولیش‌ها و واکس‌ها به مرور زمان ایجاد می‌شود که احتمال لیز خوردن را افزایش می‌دهد. در عوض، از جاروبرقی برای از بین بردن گرد و غبار و زباله ها و یک دستشویی سبک مرطوب برای براق شدن سطح استفاده کنید.

اگر قصد نصب یک راه پله چوبی در خانه خود را دارید، تیم گروه مهندسی آژمان اینجاست تا به شما کمک کند. کارشناسان ما می توانند به شما کمک کنند تا محصولی ایمن و بدون لغزش را انتخاب کنید تا هر گونه نگرانی را برطرف کنید. همین امروز با یکی از اعضای دوستانه تیم ما تماس بگیرید یا برای کسب اطلاعات بیشتر با ما مستقیماً با شماره 09127393629 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 5 =