وقتی صحبت از افزایش زیبایی و عملکرد راه پله می شود، انتخاب متریال مناسب مهم است. چوب ، مجلل و با دوام است و آن را به یکی از پرطرفدارترین مصالح راه پله تبدیل می کند. در اینجا 9 ویژگی وجود دارد که آن را به انتخابی ایده آل برای پله های شما تبدیل می کند.

1. بازسازی آسان

پله های چوبی شدید را تحمل می کنند و آنها را مستعد خراش، لکه، فرورفتگی و سایر انواع آسیب می کند. به همین دلیل منطقی است که چوب سخت ماندگار را به جای فرش انتخاب کنید که تمیز کردن و نگهداری آن دشوارتر است.

در حالی که سطوح چوب سخت بادوام هستند و می توانند ضربه های سنگین را تحمل کنند، آنها نیز می توانند فرورفتگی و خراش ایجاد کنند. خوشبختانه، بازسازی آنها آسان است، به این معنی که می توانید با کمترین تلاش، ظاهر جدیدی به آنها بدهید. کافی است لایه رویی را سمباده بکشید و لکه و لاک تازه بمالید تا به یک راه پله چوبی خسته جان ببخشید. همچنین می‌توانید نرده‌ چوبی، نرده‌ها و سایر عناصر را اضافه کنید تا ظاهری کاملاً جدید به آنها ببخشید.

پله چوبی2. الگوی طرح چوب

طرح های چوبی به دلیل الگوهای منحصر به فرد هر آج، فضای خاصی را به ملک شما می بخشد. از آنجایی که هر گونه چوب دارای الگو های متفاوتی است، می توانید با تطبیق آن الگو با دکوراسیون موجود خانه خود یا ایجاد تضاد کامل بین این دو زیبا کنید. به عنوان مثال، الگو ها می‌توانند مکمل وسایل و مبلمان چوبی شما باشد یا در مقابل طرح کاغذدیواری انتزاعی متمایز باشد.

3. ارزش زیبایی شناختی بالا

کفپوش های چوبی و راه پله ها زیبایی بی انتها دارند که فرش نمی تواند با آن مطابقت کند. اثاثیه چوبی تاثیری ماندگار بر بازدیدکنندگان می گذارد و اگر زمانی قصد فروش ملک خود را دارید، مشتریان بالقوه از سرمایه گذاری شما قدردانی خواهند کرد. علاوه بر این، از آنجایی که چوب سخت در مجموعه‌ای از گونه‌ها، درجه‌ها، رنگ‌ها و لکه‌ها موجود است، مطمئناً نوعی را پیدا می‌کنید که با سبک خانه شما مطابقت داشته باشد و با دکوراسیون شما ترکیب شود. بودجه شما تعیین کننده نوع چوبی است که انتخاب می کنید، از ظاهری با کیفیت بالا گرفته تا چوب لاکی مقرون به صرفه تر.

4. حداقل تعمیر و نگهداری

بر خلاف پله های فرش شده که به راحتی گرد و غبار را به دام می اندازند و نیاز به جاروبرقی منظم دارند، پله های چوبی فقط به جارو کردن منظم و گاه به گاه پاک کردن نیاز دارند. در مورد ریختن مایعات به طور تصادفی، هر چه سریعتر با یک پارچه نرم محل را پاک کنید.

5. بخشی از زندگی سالم

مزاحم های رایج مانند شوره حیوانات خانگی، گرده، کنه های گرد و غبار و کپک به ناچار راه خود را در فرش شما پیدا می کنند. بدون جاروبرقی منظم و تمیز کردن حرفه‌ای گاه به گاه، اینها می‌توانند حملات آسم را تحریک کرده و پروتئین‌های ملتهب آلرژیک را به دام بیاندازند که باعث آسم، اگزما و رینیت می‌شوند. اگر فرزندان، سالمندان یا مبتلایان به آلرژی یا آسم دارید که با شما زندگی می کنند، احتمالاً علائم آنها را بدتر می کند. از سوی دیگر، راه پله های چوبی، مواد آلرژی زا را جذب نمی کنند و محیط ایمن تر و سالم تری به شما می دهند.

6. به راحتی قابل انطباق

صاحبان خانه که نگران سر و صدا بودن پله های چوبی سخت یا ایجاد خطرات زمین خوردن هستند، باید به فکر اضافه کردن روکش راه پله یا فرش آج باشند. این کار صدا را کاهش می دهد و از تصادفات ناشی از لغزش و سقوط جلوگیری می کند، بدون اینکه ظاهر بسیار لوکس چوب سخت را قربانی کند. شما همچنین می توانید بدون نیاز به هزینه گزافی برای جایگزینی پله های چوبی، دونده های خود را بر اساس نیاز خود حذف، تغییر یا نوسازی کنید.

7. دوستدار محیط زیست

آیا می‌دانستید که فرش‌های جدید می‌توانند مواد شیمیایی مضری را آزاد کنند که می‌تواند باعث تحریک چشم و دستگاه تنفسی شود و همچنین ممکن است بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر بگذارد؟ چسب مورد استفاده برای چسباندن فرش به راه پله معمولاً حاوی بنزن و تولوئن است که دو تا از مضرترین مواد شیمیایی آلی فرار (VOCs) هستند. بر خلاف فرش، چوب یک ماده طبیعی و سازگار با محیط زیست است که حاوی مواد شیمیایی مضر نیست.

پله چوبی_گروه مهندسی آژمان

8. استحکام و دوام

راه پله های چوبی با کیفیت بالا که در کوره خشک می شوند، ساخته می شوند، نصب می شوند و با استانداردهای بالا تکمیل می شوند، می توانند چندین نسل دوام بیاورند. آنها سخت، مقاوم، ماندگار هستند و در برابر روت و آمد مکرر و سنگین مقاومت می کنند.

9. سبک و راحت

اگر به دنبال اضافه کردن یک راه پله بلند یا پیچ در پیچ به ملک خود هستید، آج پله های چوبی یک گزینه عالی هستند. در حالی که چوب سخت معمولاً سنگین است، گونه های چوبی خاصی وجود دارد که سبک و در عین حال بادوام هستند. به عنوان مثال، صنوبر داگلاس و کاج سبک وزن و در عین حال قوی هستند. پله‌های ساخته شده از این مواد به کف پله شما فشار زیادی وارد نمی‌کنند و نیازی به حمایت اضافی ندارند.

گروه مهندسی آژمان یکی از پیشگامان صنعت نصب و اجرای پله چوبی، انواع پله چوبی دوبلکس و نرده چوبی میباشد.

برای مشاوره و ثبت سفارش، می توانید با کارشناس ما در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =