هنگامی که در جستجوی بهترین گلدان‌ها و گلدان‌های کاشت در فضای باز هستید، خریدار، چه تامین‌کننده عمده‌فروشی و چه خرده‌فروش، طیف وسیعی از مواد را برای انتخاب دارد.

مشتریان با انبوهی از انتخاب ها از ظروف بتنی گرفته تا مواد کامپوزیتی مانند کاشت های پلاستیکی و فایبرگلاس مواجه می شوند.

انتخاب سخت‌تر می‌شود، زیرا هنگام خرید گلدان و گلدان کاشت باید به عوامل زیادی توجه کرد. به عنوان مثال، شما باید بدانید که مشتریان شما چه می خواهند و آیا نیازهای آنها با خواص مواد مطابقت دارد یا خیر.

همچنین باید درک کنید که هر ماده در شرایط مختلف، مانند آب و هوا یا قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش، چگونه عمل می کند. در نهایت، شما باید هزینه های نگهداری هر ماده را در طول زمان در نظر بگیرید تا در نهایت بیش از حد لازم برای تعمیر یا تعویض هزینه نکنید.

با چنین الزامات مهمی، چرا این همه انتخاب وجود دارد؟ و، مواد ایده آل برای شما و مشتریان شما چیست؟

علاوه بر این، برای دشوارتر کردن کار، این مواد چگونه بر جذابیت بصری و سلامت گیاهان تأثیر می‌گذارند؟

چگونه یک گلدان در فضای باز انتخاب کنم؟

عوامل مختلفی وجود دارد که باید قبل از انتخاب مواد کاشت و انبار کردن موجودی خود با ظروف در نظر بگیرید. وقتی نوبت به انتخاب مواد کاشت ایده آل می رسد، در اینجا چند مفهوم مهم وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

ارتفاع و عرض – مواد باید مقیاس پذیر باشد تا اندازه گیاهان بزرگ و کوچک را در خود جای دهد. همه مواد از اندازه های بزرگ کاشت پشتیبانی نمی کنند.

وزن – برخی از مواد سبک هستند و به راحتی قابل نصب، جابجایی و تنظیم مجدد هستند، حتی با ظروف بزرگ.

اشکال و سبک – آیا این کاشت با زیبایی شناسی شما مطابقت دارد؟ ابتدا به سبک مورد نظر خود فکر کنید و سپس متریال را انتخاب کنید.

مکان – کانتینرها در مناطق پرتردد یا بدون پناهگاه باید بادوام بوده و در برابر عوامل جوی مقاومت داشته باشند. از آنجایی که گلدان‌ها در یک فضای تجاری باید همیشه تمیز و حرفه‌ای به نظر برسند، نباید پوسیده، زنگ بزنند، تراشه یا نشت کنند.

ماندگاری – انتخاب مواد مناسب از نتیجه شما محافظت می کند. ظروف گیاهی بادوام به تعمیر کمتری نیاز دارند و عملکرد بیشتری در جلوی خانه دارند.

مقاله مرتبط: فراموش نکنید که به بهترین رنگ کاشت نیز فکر کنید – مهمتر از آن چیزی است که تصور می کنید!

چه موادی برای فلاورباکس وجود دارد؟

مواد مختلفی برای کاشت در بازار وجود دارد. محبوب ترین ها عبارتند از:

  • پلاستیک
  • چوب
  • کاغذ
  • فلز
  • سفال
  • سرامیک
  • بتن
  • فایبرگلاس

در بین آنها، بهترین ماده برای گلدان چیست؟ ما لیستی از مواد را به همراه مزایا و معایب آنها به شما پیشنهاد می کنیم.

8 جنس مختلف فلاورباکس

خرید فلاورباکس

مشتریان ما به دنبال یک گلدان با کیفیت بالا و بادوام هستند که سال ها دوام داشته باشد. آنها انتظار محصولی را دارند که بتواند در برابر عناصر مقاومت کند و در عین حال پیچیده، از نظر زیبایی شناسی دلپذیر به نظر برسد و عملکردی عالی ارائه دهد.

با یک فرآیند قالب گیری منحصر به فرد که به ما امکان می دهد هر شکل و اندازه گلدانی را که قابل تصور است ایجاد کنیم، فلاورباکس چوبی همان چیزی است که مشتریان ما به دنبال آن بوده اند!

درباره اندازه های منحصر به فرد و استاندارد ظرف ما بیشتر بیاموزید.

1. گلدان های پلاستیکی

فلاورباکس چوبی

پلاستیک یکی از ارزان ترین گزینه های موجود در بازار است. اگر گیاه جدیدی بخرید، این همان گلدانی است که با آن به خانه خواهید آمد. یک ظرف پلاستیکی رطوبت خود را به سرعت از دست نمی دهد زیرا مواد متخلخل نیستند. این بدان معنی است که شما باید سوراخ های زهکشی برای ریشه های گیاهان نصب کنید تا سالم بمانند.

به طور خلاصه: اگرچه استفاده از آن برای یک باغ ظروف تازه کار خوب است، اما پلاستیک نباید یک راه حل طولانی مدت یا تجاری به دلیل کیفیت مواد ضعیف و نگرانی های زیست محیطی باشد.

مزایا:

از نظر ظاهری همه کاره:  گلدان های پلاستیکی می توانند انواع مختلفی از مواد مانند سنگ، سفال و سرامیک را تقلید کنند، اما آنها چندان واقعی به نظر نمی رسند.

قیمت پایین:  کاشت های پلاستیکی یکی از ارزان ترین ها در بین انواع گلدان ها هستند.

آسان برای سفارشی کردن:  گلدان های پلاستیکی به راحتی قابل حمل هستند. همیشه می توانید از رنگ یا اسپری رنگ برای تغییر ظاهر آن استفاده کنید. همچنین در صورت نیاز می توانید سوراخ های زهکشی بیشتری را در گلدان خود سوراخ کنید.

سبک وزن:  پلاستیک سبک است که مرتب کردن مجدد گلدان ها را برای شما آسان می کند. این ویژگی همچنین گلدان های پلاستیکی را به گزینه خوبی برای بالکن یا روی میز کار شما تبدیل می کند.

معایب:

برای استفاده موقت:  فلاور باکس های پلاستیکی فقط برای چند فصل دوام می آورند. رنگ آنها به زودی محو می شود و گلدان در معرض نور مستقیم خورشید شکننده تر می شود. بنابراین، برای حفظ ظاهر حرفه ای، باید بعد از چند فصل گلدان خود را عوض کنید.

برای ریشه های گیاه ایمن نیست:  زمانی که در زیر نور مستقیم خورشید قرار دارند، گلدان های پلاستیکی به سرعت گرما را جذب می کنند که می تواند باعث پژمرده شدن ریشه شود.

پایدار نیست:  پلاستیک ها مبتنی بر نفت هستند که سازگار با محیط زیست نیستند. طول عمر کوتاه آن اغلب باعث تخلیه و جایگزینی می شود. اگر به روش صحیح جمع آوری و بازیافت نشوند، کاشت های پلاستیکی برای محیط زیست مضر هستند و منابع را هدر می دهند.

2. گلدان های چوبی

فلاورباکس_گلدان چوبی

همچنین بخوانید: بررسی 4 چوب رایج برای ساخت فلاور باکس چوبی

انواع مختلفی از فلاورباکس چوبی و گلدان چوبی در بازار وجود دارد. اکثر آنها از چوب فشرده یا چوب مقاوم در برابر پوسیدگی ساخته شده اند. فلاورباکس چوبی رطوبت را خیلی خوب حفظ نمی کند و این بدان معناست که گیاهان زهکشی خوبی دارند.

به طور خلاصه: برای پروژه های کوچک و خانه های خصوصی که مالک می تواند ظرف را نگهداری کند عالی است.

مزایا:

ظاهر جذاب:  چوب در فضای باز بسیار زیبا به نظر می رسد و برای گلدان های کوچک نیز می توانید طبق میل خود گلدان های چوبی خود را رنگ آمیزی یا اسپری رنگ کنید.

وزن:  کارخانجات چوبی دارای وزن متوسط ​​هستند. جابجایی یا جابجایی آنها در خانه نسبتاً آسان است.

سازگار با محیط زیست:  ظروف چوبی که از یکی از فراوان ترین مواد طبیعی ساخته شده اند، جایگزینی طبیعی برای ظروف پلاستیکی هستند.

مقاوم در برابر آب و هوا:  چوب در برابر آب و هوا و رطوبت آسیب پذیر است که می تواند باعث پوسیدگی آنها شود. برای اطمینان از پوسیدگی گلدان های چوبی خود، کاشت های چوبی مقاوم در برابر پوسیدگی را انتخاب کنید یا از مواد نگهدارنده روی گلدان های خود استفاده کنید.

معایب:

تعمیر و نگهداری زیاد:  فلاور باکس های چوبی به مراقبت‌های مکرر مانند ضد زنگ زدن نوارها یا میخ‌های فلزی هر ساله، بررسی آسیب‌های آب و هوا و آب و لمس کردن مناطق با هر گونه خرده رنگ نیاز دارند.

3. گلدان های کاغذی

فلاورباکس

اگر برای باغبانی ظروف گلکاری با ظاهری طبیعی می خواهید، کاشت کاغذی را در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید کاشت‌های بادوام داشته باشید، ممکن است بهترین گزینه نباشند، اما برای کاشت سبزیجات به‌جای مشتریانی که به دفتر شما می‌آیند، برای باغبانی مفید هستند.

به طور خلاصه: گلدان ها و گلدان های کاغذی باید برای باغ های ارگانیک در نظر گرفته شوند، نه برای استفاده حرفه ای.

مزایا:

سازگار با محیط زیست:  فلاورباکس های کاغذی فوق العاده برای پایداری هستند. آنها از مقوا یا روزنامه بازیافت شده ساخته می شوند. گلدان می تواند تجزیه زیستی شود و دوباره برای مالچ پاشی گیاهان از آن استفاده شود.

ارزان:  کاغذ ارزان است. این فلاورباکس ها ممکن است ارزان ترین در این لیست باشند. شما همچنین می توانید ظروف خود را با استفاده از روزنامه درست کنید.

سبک وزن:  این ظروف بسیار سبک وزن هستند، بنابراین جابجایی آنها در اطراف آسان است.

جریان هوا:  ظروف به اکسیژن اجازه عبور می دهند و خاک را غنی می کنند. جریان هوای خوب آن را به گزینه ای عالی برای گلدان های شروع بذر تبدیل می کند.

معایب:

برای استفاده موقت:  گلدان های کاغذی برای ماندگاری مادام العمر طراحی نشده اند. وقتی با آب اشباع شوند به راحتی پاره می شوند یا پاره می شوند.

حساس به کپک:  از آنجایی که گلدان های کاغذی می توانند آب زیادی را جذب کنند، محیطی ایده آل برای رشد قالب هستند. پس از مدتی، گلدان‌های شما لزج می‌شوند و می‌دانید که زمان آن فرا رسیده است که به آنها اجازه دهید تجزیه زیستی شوند.

عدم محافظت از گیاه: کاغذ و سایر مواد طبیعی عایق زیادی برای گیاهان گلدانی در آب و هوای سرد ارائه نمی دهند. بنابراین تا آنجایی که گلدان های فضای باز هستند، برای گلخانه مناسب تر هستند.

4. ظروف فلزی

بهترین ماده برای کاشت چیه؟

فلاورباکس های فلزی به دلیل داشتن جذابیت بصری قوی معروف هستند. آنها می توانند رنگارنگ باشند یا زیبایی شناسی سردی داشته باشند. ظروف ساخته شده از آلومینیوم و فولاد گالوانیزه به دلیل یکپارچگی ساختاری قوی بسیار مد روز شده اند.

به طور خلاصه: گلدان های فلزی بسیار بادوام هستند و ترک نمی‌خورند، اگرچه ممکن است در نهایت زنگ بزنند و مواد شیمیایی را وارد خاک گیاه کنند.

مزایا:

دوام:  فلاورباکس های فلزی بادوام هستند. آنها ضد شکستگی و ضد ترک هستند، اما می توانند فرورفته شوند. آنها می توانند حرارت بالایی را بدون تاب برداشتن یا سفید شدن تحمل کنند.

تزئینی:  ظروف فلزی فوق العاده تزئینی هستند. اگر به دکوراسیون صنعتی علاقه دارید، این گلدان ها قطعا برای شما مناسب هستند.

مقرون به صرفه:  قیمت کاشت فلزی پایین است. به علاوه، همیشه می توانید از هر یک از ظروف فلزی خود به عنوان گلدان برای گیاهان خود استفاده مجدد کنید.

معایب:

گرمای بیش از حد:  فلزات به سرعت گرما را جذب می کنند. وقتی سطح زیر نور خورشید می‌ماند بیش از حد گرم می‌شود. این می تواند به ریشه گیاهان شما آسیب برساند. برای جلوگیری از این مشکل، می توانید از یک کش برای ظروف فلزی خود استفاده کنید.

زنگ زدگی:  برخی از کودها می توانند به گلدان های فلزی واکنش نشان دهند. در فصل بارانی، رطوبت و بارندگی می تواند گلدان شما را خراب کند. بنابراین، کاشت های شما باید با یک بازدارنده غیر سمی رنگ شود تا از آسیب زنگ زدگی جلوگیری شود.

زهکشی:  فلزات متخلخل نیستند، بنابراین آب می تواند در داخل گلدان گیر کرده و به ریشه گیاه شما آسیب برساند. مطمئن شوید که گلدان هایی با سوراخ های زهکشی کافی انتخاب کنید. همچنین می توانید گیاهانی را انتخاب کنید که آب راکد و مناطق سیل زده را تحمل کنند.

وزن:  ظروف فلزی، به ویژه آنهایی که از چدن ساخته شده اند، بسیار سنگین هستند و بنابراین برای کاشت باغ مناسب نیستند.

سموم:  ظروف فلزی از آلومینیوم، آهن، روی ساخته شده اند. این سموم اغلب در طول زمان آزاد می شوند که می تواند به گیاهان باغ شما آسیب برساند.

5. گلدان تراکوتا

بهترین ماده برای کاشت چیه؟

همچنین بخوانید: فلاورباکس چوبی و 4 مزیت شاخص آن

Terracotta یا “terra cotta” یک اصطلاح ایتالیایی برای خاک رس پخته است. تراکوتا ساخته شده از خاک رس رنگ روشن یکی از رایج ترین مواد طبیعی برای کاشت است و در باغچه کانتینری خانگی معمولی به خوبی کار می کند.

به طور خلاصه: گلدان های سفالی در فضای باز در برخی از باغ های طبیعی بسیار عالی به نظر می رسند. اگر چه زمانی که کوچک هستند ارزان هستند، اما می توانند به سرعت بسیار سنگین و گران شوند.

مزایا:

ظاهر جذاب:  رنگ آن از نارنجی و قهوه ای متغیر است. محتوای بالای آهن، رنگی غنی، خاکی و دنج را به گلدان شما می بخشد. این رنگ با اکثر سبک های طراحی که نیازی به ظاهر صنعتی ندارند، به خوبی هماهنگ می شود.

زهکشی عالی:  سطح متخلخل باعث می شود هوا و آب به راحتی از آن عبور کنند. از خیس شدن خاک جلوگیری می کند و از ریشه محافظت می کند. این بهترین دوست برای گیاهان مقاوم به خشکی مانند کاکتوس است که به خاک با زهکشی خوب نیاز دارند.

مقرون به صرفه:  قیمت و کیفیت تراکوتا بسیار متنوع است – از بسیار ارزان تا فوق العاده گران. شما همیشه می توانید یک گلدان در بودجه خود پیدا کنید.

دوام:  تراکوتا یک ماده بادوام است. کاشت های سفالی با کیفیت بالا در برابر سرما مقاوم هستند. گلدان های سفالی با لعاب براق در داخل، ماندگاری بیشتری دارند زیرا مهر و موم مانع از شستشوی رطوبت توسط گلدان ها می شود.

معایب:

سنگین:  تراکوتا در مقایسه با سایر مواد برای کاشت بسیار سنگین است. وزن آن آن را برای یک گیاه بزرگ انتخاب خوبی می کند اما در عین حال جابجایی آن سخت می شود.

شکننده:  به راحتی شکسته می شوند اگر آنها را رها کنید یا در هنگام یخبندان بیرون بگذارید. هنگامی که رطوبت از طریق سفال کوتا نفوذ می کند، می تواند حفره هایی از آب ایجاد کند که یخ می زند و آسیب زیادی به گلدان های بیرونی شما وارد می کند.

6. گلدان سرامیک

فلاورباکس

فلاور باکس های سرامیکی و سفالی وجوه مشترک زیادی دارند. آنها هر دو جذاب، سنگین و بادوام هستند. با این حال، تفاوت هایی بین این دو وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

به طور خلاصه: سرامیک زیبایی گرمی دارد و به طور کلی در اندازه های گلدان کوچکتر یافت می شود. گلدان های بیرونی ساخته شده از سرامیک باید از بادهای شدید یا هوای سرد که می تواند باعث ساییدگی و پارگی شود محافظت شود.

مزایا:

لعاب لاک:  گلدان های سرامیکی معمولا با یک لایه لاک عرضه می شوند. این لعاب از از دست دادن رطوبت خاک جلوگیری می کند، بنابراین نیازی به آبیاری مکرر گیاه خود ندارید.

ظاهر جذاب:  سرامیک با سفالی که رنگ آن به طور پیش فرض گرم است متفاوت است. گلدان های سرامیکی در رنگ های استاندارد مختلف تولید می شوند و می توانند لعاب براقی داشته باشند که ظاهر آنها را تقویت می کند.

دوام:  مانند سفالین، کاشت سرامیکی را می توان برای مدت طولانی استفاده کرد. فقط آنها را رها نکنید و مطمئن شوید که تندبادهای شدید باد آنها را سرنگون نمی کند!

معایب:

ظاهر غیرحرفه‌ای: کاشت‌های  سرامیکی می‌توانند در طول سال‌های خدمتی که انتظار می‌رود انجام دهند، خرد شده، لکه‌دار شوند و فرسوده شوند، به‌ویژه در مناطق پرتردد مانند پاسیو رستوران‌ها یا سایر موقعیت‌های تجاری.

آسیب پذیر در برابر آب و هوا:  این گلدان ها نسبت به گلدان های سفالی در برابر سرما بسیار آسیب پذیرتر هستند. یخبندان یا هوای سرد می تواند گلدان های شما را ترک کند. بنابراین، هنگام کاهش دما، گلدان های خود را حتما در آن بیاورید.

7. گلدان بتنی

بهترینبرای فلاور باکس

گلدان بتنی یکی دیگر از گزینه های زیبا برای گیاهان با اندازه متوسط ​​و نمایش گیاهان است. آنها ظاهری کاربردی دارند که می تواند عتیقه و قدیمی یا سرد و صنعتی به نظر برسد.

به طور خلاصه: ظروف بتنی در مقایسه با ظروف سفالی سنگین هستند اما با نگهداری مناسب ماندگاری بالایی دارند.

مزایا:

دوام:  کارخانجات بتن از سیمانی ساخته می شود که برای ساختمان ها استفاده می شود. بنابراین کاشت بتن محکم است و فصل به فصل قابل استفاده است. شکستن یا شکستن ظروف بتنی در مقایسه با سرامیک و سفال سخت تر است.

عایق حرارتی:  این گلدان های فضای باز می توانند خاک را در دمای گرم و پایدار نگه دارند و درجه ای از محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را ارائه دهند. این برای گیاهان دارای آب و هوای گرم مناسب است و از ریشه در برابر تغییرات دمای زیاد محافظت می کند.

وزن:  کاشت بتن سنگین است. بنابراین، آنها برای گیاهان بزرگی که نیاز به پایداری دارند، مناسب هستند.

مقاله مرتبط: چگونه با گلدان های بزرگ تزئین کنیم

معایب:

آسیب پذیر به دمای پایین:  وقتی زمستان فرا می رسد، این گلدان گزینه خوبی نیست. آب می تواند در زمستان وارد منافذ گلدان شود. هنگامی که آب به پایین یا بالاتر از نقطه انجماد می افتد، می تواند باعث انبساط یا جمع شدن مواد شود. این فرآیند می تواند منجر به ترک شود.

وزن:  سنگینی آن ممکن است برای درختان بزرگ موثر باشد، اما می تواند حرکت در اطراف را نیز دشوار کند. بهتر است قبل از خرید و نصب، بهترین مکان را برای قرار دادن آن انتخاب کنید.

نگهداری:  مانند سفال کوتا، خاک رس، و سایر مصالح سنگی، کاشت های بتنی زمانی که در فضای باز قرار می گیرند، می توانند چشم زخم شوند. جذابیت بصری کاشت بتن می تواند با تجمع آهک، خزه و رسوبات نمکی که سطح بیرونی را لکه دار می کنند از بین برود و برای از بین بردن نیاز به مالش دادن دارد.

8. فلاورباکس فایبرگلاس

بهترین ماده برای کاشت چیه؟

فلاورباکس های فایبرگلاس از قالب گیری الیاف شیشه ای ریسیده شده ساخته می شوند و آنها را با رزین در کنار هم نگه می دارند. این نوع کانتینر با وجود تازه وارد بودن، به دلیل تطبیق پذیری، دوام و مناسب بودن با مناظر حرفه ای، توجه زیادی را به خود جلب می کند.

به طور خلاصه: گلدان های فایبرگلاس راه حلی همه جانبه برای هر نوع مشتری از برنامه های کاربردی ساده در باغچه خانه تا استقرار حرفه ای در مقیاس کامل است.

مزایا:

سبک وزن:  کاشت های فایبرگلاس مانند پلاستیک سبک وزن هستند. شما می توانید به راحتی کاشت های فایبرگلاس را در اطراف خانه، باغ یا فضای اداری خود جابه جا کنید بدون اینکه زحمت زیادی بکشید یا ترسی از آسیب رساندن به گلدان داشته باشید.

ظاهر جذاب:  کاشت های فایبر گلاس در اشکال و اندازه های مختلف تولید می شوند. آنها زیبا هستند و برای یک باغ معمولی یا تجاری مناسب هستند. فایبرگلاس ظاهری شیک‌تر دارد که با گرایش‌های طراحی مدرن و برای کسانی که می‌خواهند برای سال‌های آینده یک کاشت کار حرفه‌ای داشته باشند، مناسب است.

نگهداری کم:  گلدان در برابر آب و هوا، مقاوم در برابر شکستگی و مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش است. لایه های پوشش محافظ به این معنی است که اگر رنگ محو شود، نیازی به نگرانی نیست. تمیز کردن گاه به گاه با محلول صابون ملایم می تواند به ظاهر جدید آن کمک کند.

دوام:  پس از خرید گلدان های خود، برای همیشه ماندگار خواهند بود. دوام آن بیشتر از 7 ماده دیگری است که امروز در مورد آن صحبت کردیم. به دلیل مقاومت طبیعی آن در برابر هوا، کاشت های فایبرگلاس برای کاربردهای چالش برانگیز مانند تزئین استخرهای تفریحی عالی هستند.

معایب:

قیمت اولیه:  این گلدان ها می توانند گرانتر از بقیه باشند. با این حال، با توجه به دوام آن، ارزش هر سنت سرمایه گذاری شما را دارد.

بدون شستشوی خشن:  کاشت ها ماندگاری بالایی دارند، اما شستن آنها با استفاده از مواد شیمیایی خشن، برس های سفت و اسفنج ساینده می تواند به پوشش کاشت شما آسیب برساند.

 

فلاورباکس های فایبرگلاس ممکن است در ابتدا کمی گران باشند، اما با هزینه یکباره، از مزایای یک محصول حرفه ای خوش ساخت و با دوام برخوردار خواهید بود.

گروه مهندسی آژمان ارائه دهنده مدرن ترین فلاورباکس ها و گلدان های چوبی می باشد و برای سفارش فلاورباکس چوبی، می توانید با همکاران ما در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − چهار =