نرده‌ چوبی، از جمله عناصر مهم درو دکوراسیون داخلی و معماری  است که نه تنها جنبه‌های زیبایی و دکوراتیو را تحت تأثیر قرار می‌دهد بلکه نقش مهمی در ایمنی  در محیط‌های مختلف دارد.

 به عنوان یک عنصر مهم در ساختمان‌سازی و طراحی داخلی، نرده‌های چوبی نه تنها جنبه‌های ایمنی را پوشش می‌دهند بلکه به تزئین و زیبایی فضاها نیز کمک می‌کنند. توجه به جزئیات فنی، انتخاب مواد مناسب و رعایت قوانین مرتبط با نصب و نگهداری، مهمترین عوامل در بهره‌برداری مؤثر از نرده‌های چوبی هستند.

قیمت نرده چوبی

قیمت نرده چوبی با توجه به معیار های مختلفی تعیین می شود و نمی توان قیمت ثابتی را برای آن در نظر گرفت.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت نرده چوبی:

  • نوع چوب: نوع چوب مورد استفاده در تولید نرده‌ها تأثیر زیادی بر قیمت آنها دارد. چوب‌های با کیفیت و گران‌تر معمولاً به نرده‌ها زیبایی و استحکام بیشتری می‌بخشند.
  • طراحی و طرح: طراحی‌ها و طرح‌های خاص می‌توانند قیمت نرده‌ها را افزایش دهند. طرح‌های معمولی‌تر معمولاً ارزان‌تر هستند، در حالی که طراحی‌های منحصر به فرد و هنری ممکن است هزینه‌بر باشند.
  • اندازه و ابعاد: ابعاد نرده‌ها، ارتفاع و عرض آنها، نیز به قیمت نرده‌ها تأثیر می‌گذارد. نرده‌های بزرگتر معمولاً گران‌تر از نرده‌های کوچکتر هستند.
  • و…

بنابراین شما می توانید برای مشاوره و محاسبه قیمت نرده چوبی مورد نیاز خود با کارشناس ما در تماس باشید.

نرده چوبی

نرده چوبی اجرا شده توسط گروه مهندسی آژمان

 

3 نوع چوب محبوب در ساخت نرده چوبی

چوب بلوط

چوب بلوط چوبی زیبا و مقاوم است که بخش های مختلفی از دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد این نقش و نگار بسیار زیبایی دارد و از ویزگی های بارز این چوب مقاومت عالی در برابر رطوبت می باشد.

چوب راش

چوب راش از انواع چوب مورد استفاده برای ساخت نرده چوبی می باشد.این چوب برای ساخت انواع مبلمان و المان های دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد.این درخت راش در ایران نیز رشد می کند اما یکی از محبوب ترین نوع این چوب چوب راش گرجستان می باشد که در ساخت کف پله چوبی و پایه نرده مورد استفاده قرار می گیرد.

چوب روسی

از رایج ترین نوع چوب هایی که در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد چوب روسی می باشد.این چوب دارای مقاومت قابل قبولی است و همانطور که از نامش پیداست از کشور روسیه وارد ایران می شود. این چوب غالبا از چوب درختان کاج و نراد تهیه می شود. قیمت چوب روسی نسبت به دو چوب قبلی به صرفه تر می باشد.

اجزای نرده چوبی

نرده چوبی راه پله به طور کلی از چهار جزئ اصلی تشکی می شود:

  • نعلبکی یا کفی
  • پایه نرده
  • دسته یا هندریل
  • ایستگاه

کفی نرده یا نعلبکی، از اجزای تشکیل دهنده نرده چوبی راه پله می باشد که پایه نرده ها روی آنها ثابت می شوند. غالبا از چوب برای ساخت کفی نرده استفاده می شود این کفی ها ممکن است از قبل دارای شیار برای قرار گیری پایه نرده ها باشند و در غیر این صورت پایه نرده ها با استفاده از پیچ به نعلبکی متصل می شوند.

پایه نرده همان جزئی اصلی نرده چوبی راه پله است که بصورت عمودی بر روی کفی نرده نصب شده و با توجه به نوع و طرح راه پله، تعداد آن می تواند متفاوت باشد.

استفاده از پایه نرده چوبی در راه پله، علاوه بر جنبه زیبایی باید موجب ایمنی راه پله نیز باشد به این منظور مقرراتی برای اجرای نرده چوبی وضع شده است که رعایت آنها برای حفظ ایمنی واجب می باشد. در این مقررات ذکر شده است که:

  • حداقل ارتفاع نرده از کف پله، باید 80 سانتیمتر باشد
  • فاصله بین هر نرده نیز نباید کمتر از 11 سانتیمتر باشد( به دلیل اینکه سر خردسالان از بین نرده ها عبور نکند.

البته این اعداد و ارقام بسته به نوع نرده و نوع راه پله و یا تراس متغیر می باشد و باید توسط فردی متخصص تعیین شود. برای مثال مقررات ملی ساختمان حداقل ارتفاع برای نرده شیشه ای را 70 سانتی متر در نظر دارد و ارتفاع نرده راه پله در  موتورخانه ها زیرزمین ها و انباری ها را 20 الی 25 سانتیمتر در نظر گرفته است. علاوه بر نوع و طرح راه پله و نرده، میزان مقاومت و استحکام نرده نیز در تعیین حداقل ارتفاع نقش مهمی دارد. با رعایت مقررات ملی ساختمان ها در مورد نرده راه پله و مشورت با مهندسین و مجریان می توانید به اجرای نرده چوبی زیبا و ایمن بپردازید.

رعایت این نکات علی الخصوص برای افراد سالمند و خردسالان از اهمیت بیشتری برخوردار است. گاها دیده شده که سر نوزاد ها مابین نرده ها گیر کرده است پس رعایت حداقل فاصله 11 سانتیمتری را فراموش نکنید.

دسته نرده یا هندریل چوبی بر روی پایه نرده های قرار می گیرد و برای رفت آمد افراد کمکی شایان است زیرا در هنگام رفت آمد می توان با گرفتن دسته نرده به حفظ تعادل کمک کرد.

البته مدل هایی از هندریل هست که بصورت تکی و در یک طرف راه پله، بر روی دیوار نصب می شود و دیگر نیازی به پایه نرده و نعلبیکی و ایستگاه ندارد.

ایستگاه نرده در بخش ورودی و انتهایی راه پله تعبیه می شود.ایستگاه نرده چوبی معمولا دارای طراحی زیبا و ظاهر جذابی می باشد و برای نصب دسته نرده نیز کمک می کند.

ایستگاه نرده چوبی بصورت عمودی در امتداد پایه نرد ها کار می شود و اندازه بزرگتری نسبت به آنها دارد و جذابیت خاصی به راه پله می دهد.

نرده چوبی خراطی

نرده چوبی اجرا شده توسط گروه مهندسی آژمان

پایه نرده خراطی

پایه نرده خراطی نوعی از پایه نرده می باشد که با طرح خاصی تزئین شده است.

پایه نرده خراطی بصورت افقی و در دستگاهی تراشیده و طرح های زیبا بر روی آن اجرا می شود.

نرده چوبی ساده

نرده چوبی ساده بر خلاف نرده خراطی شده، طرحی ساده و شیک دارد که می تواند در عین سادگی زیبایی فوق العاده ای به دکوراسیون شما بدهد. طراحی ساده نرده های معمولا در هندریل ها روی دیوار دیده می شود.

 

نرده چوبی سفید

نرده چوبی اجرا شده توسط گروه مهندسی آژمان

انواع مدل نرده چوبی به طور همزمان هم به هدف ایمنی و هم به هدف زیبایی عمل می کنند. چوب در هر دکوراسیون داخلی از جایگاه اجتناب ناپذیری برخوردار است و به همین دلیل ، استفاده از آن همچنان نسبت به دیگر نرده های مدرن ساخته شده از شیشه یا سنگ ترجیح داده می شود. در استفاده از آن ها مزایای بی شماری وجود دارد که باعث محبوبیت بیشتر آنها می شود.

استفاده از نرده های چوبی مناسب محیط هایی است که در آن از وسایل زیادی استفاده نشده است. ،در واقع محیط آن خلوت تر است. و به عنوان یک انتخاب  مقرون به صرفه ای که دارای نصب آسان و ارزان است بهترین انتخاب است.

اجرای نرده چوبی

اجرای نرده چوبی کاری بسیار دقیق و حرفه ای می باشد و بهتر است توسط تیمی متخصص انجام شود تا از نتیجه کار رضایت کافی را داشته باشید. شرکت آژمان در پی سال ها فعالیت در زمینه اجرای نرده چوبی، کیفیت تمام خدمات و محصولات خود را تضمین می کند.

خرید پایه نرده چوبی

فروش پایه نرده چوبی نیز یکی از خدمات شرکت ما می باشید بنابر این برای خرید پایه نرده چوبی با بهترین کیفیت، می توانید روی ما حساب کنید.

شما میتوانید برای خرید نرده چوبی و دیدن کالکشن پایه نرده چوبی طراحی شده توسط گروه مهندسی آژمان با کارشناسان ما با شماره 09127393629 در ارتباط باشید و نرده چوبی مورد نظر خود را سفارش دهید.

نرده چوبی سفید

نرده چوبی اجرا شده توسط گروه مهندسی آژمان

نرده چوبی سنتی

نرده چوبی سنتی شکلی کلاسیک و نوستالژیک را ارائه می دهد.این نوع از نرده ها با طرح های قدیمی و کلاسیک خود سال های زیادی است که مورد استفاده قرار می گیرند.

نرده چوبی سنتی بسیار زیبا است و تداعی گر سبک های معماری کلاسیک ایرانی هستند.

نرده چوبی مدرن

نرده های مدرن با استفاده از طرح های جدید و چوبهای فرآوری شده تولید می شوند و بسیار مقاوم و شیک هستند.

استفاده از نرده چوبی مدرن می تواند دکوراسیونی بسیار زیبا و گرم را برای شما به ارمغان بیاورد.

نرده های مدرن با استفاده از دانش معماری میتوانند تکمیل کننده هر سبکی از دکوراسیون راه پله باشند.

پله چوبی گرد

نرده چوبی اجرا شده توسط گروه مهندسی آژمان

 

نرده چوبی راه پله

نرده چوبی راه پله که امروزه به دلیل مقاومت و زیبایی خاص خود بسیار محبوب شده است،  از مهم ترین عناصر راه پله می باشد.. به دلیل اینکه راه پله ها دائما مورد استفاده قرار می گیرند و یکی از پرکاربرد ترین بخش های هر خانه می باشند باید نرده ای مناسب برای ایمنی و همچنین زیبایی آنها انتخاب کنیم.

نرده چوبی پله باید نرده ای زیبا باشد تا به زیبایی هرچه بیشتر راه پله و دکوراسیون اطرافش کمک کند بنابر این انتخاب نرده مناسب و توجه به ترکیب رنگ بسیار حائز اهمیت می باشد.

نرده چوبی مدرن پله علاوه بر زیبایی و ظاهر خوب باید از مقاومت خوبی برخوردار باشد و در پی سالیان سال استفاده بتواند مانند روز اول کارایی و زیبایی خود را حفظ کند.

این نرده ها علاوه بر ظاهر و مقاومت باید قوانین ایمنی را نیز رعایت کنند و با استفاده از ابعاد و فواصل مناسب و استاندار ، بتوانند زیبایی و امنیت راه پله  خانه ما را فراهم آورند.

مزیت های استفاده از نرده چوبی

شاید ظریف ترین و بی نظیر ترین انتخاب انواع نرده، نرده چوبی با کیفیت و با دوام باشد و بتواند ضمن نمایش زیبایی کلاسیک فوق العاده، مقاومت و دوام بالایی در طی  گذر زمان داشته باشد.به دلیل قابلیت انعطاف پذیری چوب، امروزه انواع مدل نرده چوبی موجود و یا قابل ساخت و تولید می باشد.

زیبایی بیشتر دکوراسیون

در هر نوع دکوراسیون منزل،استفاده از چوب چشم ها را خیره می کند و قطعا بهترین انتخاب است،در مورد انتخاب و استفاده از نرده های چوبی نیز این مساله صدق می کند. نمای سلطنتی و طبیعی نرده های چوبی بسیار جذاب است. همچنین ممکن است چوب را با رنگی مطابق با فضای محیط خود انتخاب کنید. صرفنظر از اینکه آن محیطی که قصد تغییر دکوراسیون آن را دارید یک محیط  اداری باشد یا یک خانه، انتخاب طرح و رنگ مناسب تضمین می کند که دکوراسیون شما بسیار بی نقص و با کیفیت باشد.

سازگاری بالا

هنگام ساخت شاهکارهای معماری، طرح ها مهم هستند. نرده های چوبی در چندین طرح مختلف موجود هستند اما اگر به دنبال ظاهری منحصر به فرد هستید، ایجاد آسانسورهای سفارشی نیز آسان است. مجموعه گسترده ای از تخته های چوبی،شکل ظاهری خاکی و الگویی منحصر به فرد در صورت استفاده درست، مطمئناً محیط ساختمان را به بهترین شکل تغییر میدهد.

قیمت نرده چوبی

نرده چوبی اجرا شده توسط گروه مهندسی آژمان

ماندگاری بالا

چوب هرگز پیر نمی شود. ثابت شده است که هر ساختار چوبی در صورت نگهداری صحیح از عمر طولانی تری برخوردار است. به همین دلایل، انتخاب آن ارزش قیمتی که برای آن پرداخت میکنید را دارد.

قیمت نرده چوبی

قیمت نرده چوبی ممکن است کمی بیشتر از نرده هایی باشد که از جنس استیل هستند و در مقایسه با نرده های سنگی، نرده های چوبی ارزان تر هستند. برای معماری های سنتی، نرده های چوبی یا سنگی بیشترین انتخاب را دارند و با توجه به مقرون به صرفه بودن و درخشش و زیبایی چوب،همیشه نرده های چوبی بهترین گزینه هستند.

وزن سبک

نرده های چوبی وزن کمتری نسبت به نمونه هایی که از بتون و سنگ ساخته شده اند دارند. این نقش مهمی در اطمینان از دوام ساخت و ساز دارد زیرا فشار کمتری بر سازه وارد می کند.

 

به دلیل ارزش زیبایی شناختی، چوب اغلب به جای آلومینیوم یا وینیل برای نردهانتخاب می شود. همه انواع چوب با هم برابر نیستند و بهترین چوب برای نرده شما علاوه بر بودجه شما به ویژگی های مورد علاقه شما مانند مقاومت در برابر پوسیدگی، ظاهر و دوام بستگی دارد. در این پست به این می پردازیم که کدام نوع چوب برای نرده بهترین چوب است.

نرده چوبی سفید

انتخاب یک نرده چوبی سفید راهی عالی برای وارد کردن نور به راه پله و حتی بزرگتر نشان دادن راه پله است. در اینجا، ما در مورد مزایای کلیدی استفاده از نرده های سفید و مواردی که هنگام انتخاب نرده سفید باید در نظر بگیریم صحبت می کنیم. همچنین توضیح می‌دهیم که چه گزینه‌هایی از نرده‌های سفید رنگی را پیشنهاد می‌کنیم.

نرده چوبی سفید

نرده چوبی اجرا شده توسط گروه مهندسی آژمان

چرا نرده چوبی سفید را انتخاب کنیم؟

نرده های سفید رنگی گزینه ای انعطاف پذیر هستند که در هر دو نوع سبک سنتی و مدرن به خوبی کار می کنند. به دلیل تطبیق پذیری، نرده ها را می توان در کنار دوک های چوبی سفید برای جلوه سفید تمیز استفاده کرد، یا با چوب های دیگر مانند بلوط مخلوط کرد و سبکی مدرن را ایجاد کرد که عالی به نظر می رسد، در حالی که عناصر طراحی سنتی را حفظ می کند. اغلب، نرده‌های سفید با پانل‌های شیشه‌ای برای ظاهری فوق‌العاده مدرن و براق جفت می‌شوند.

انواع مختلفی از نرده های سفید موجود است، از نرده چوبی سنتی که برای کار با دوک های چوبی طراحی شده اند تا سبک های نرده چوبی مدرن.

چوب‌های مستحکم و بادوام سفید نیز گزینه‌ای قابل اعتماد و کاربردی برای راه پله شما هستند.

انواع نرده چوبی

نرده چوبی به دلیل زیبایی و محبوبیت زیاد، همچنین انعطاف پذیری قابل قبولی که دارد در بخش های مختلفی استفاده می شود که به آنها خواهیم پرداخت.

نرده چوبی راه پله

نرده چوبی راه پله یکی از محبوب ترین بخش های هر دکوراسیون و راه پله ای می باشد.

نرده های چوبی که برای راه پله استفاده می شوند بسیار شیک و معمولا از لحاظ کاربردی نیز در سطح  خوبی قرار دارند.

نرده چوبی تراس

استفاده از نرده چوبی تراس به عنوان محافظ تراس یکی از بهترین گزینه های پیش رو می باشد.

این حفاظ علاوه بر محافظت کامل تراس به دلیل اینکه مستقیما در نمای خانه دیده می شود باعث زیبایی منحصر به فردی در نمای خانه می شود که تلفیق چوب با نمای ساختمان باعث آن می شود.

نرده چوبی باغچه

یک مدل نرده چوبی استفاده از آن به عنوان نرده چوبی باغچه می باشد که به دلیل طبیعی بودن متریال نرده های ساخته شده از چوب، استفاده از آنها به عنوان حفاظ باغ و باغچه بسیار رواج دارد.

نرده های که برای باغ و باغچه مورد استفاده قرار می گیرند معمولا ارتفاع بیشتری دارند و این کار به دلیل حفاظت بیشتر و جلوگیری از ورود افراد متفرقه می باشد.

 

 

 

 

11 دیدگاه در “نرده چوبی

  1. عبادی گفت:

    سلام جناب نرده چوبی دوبلکس برای ویلامون می خواستیم

  2. خسروی گفت:

    نرده چوبی که برای ما نصب کردید خیلی عالی شده

  3. پیشه ور گفت:

    قبلا برای ما روف گاردن کار کرده بودید الانم که کارای نرده چوبی مون رو به شما سپردیم همه تعریف می کنن

  4. جلیلوند گفت:

    نرده های چوبی رو میشه برای فضای خارجی هم استفاده کرد؟

  5. نظری گفت:

    واقعا پایه نرده ها که تولید می کنید دارای بهترین کیفیت هستند

  6. جعفری گفت:

    قیمت نرده چوبی سفید برای 12 متر راه پله چقدر میشه؟

  7. قهرمانی گفت:

    سلام
    شما نرده چوبی به غیر از راه پله برای ویلا و محوطه هم کار می کنید؟

    1. admin گفت:

      بله جناب. تماس بگیرید راهنمایتون می کنن

  8. بهار گفت:

    کار های نرده چوبی شما واقعا بی نظیر هستند

  9. سعید گفت:

    بسیار عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 5 =