راه های زیادی برای محدود کردن اموال شما وجود دارد. اگر به دنبال جایگزینی برای دیوارهای بلند یا پرچین هستید، نرده چوبی انتخاب خوبی است. نرده های چوبی کمتر حجیم به نظر می رسند و بنابراین از نظر بصری جذاب تر هستند. با این حال، چوب نیاز به مراقبت مداوم دارد تا حصار در طولانی مدت حفظ شود.

قبل از شروع ساخت نرده چوبی باغچه باید به دو سوال اساسی پاسخ داده شود: از چه نوع چوبی می خواهم استفاده کنم؟ چه نوع نرده های چوبی وجود دارد؟

آموزش ساخت نرده چوبی باغچه

انواع چوب برای ساخت نرده چوبی باغچه

رایج ترین نوع چوب مورد استفاده برای ساخت نرده چوبی باغچه کاج و صنوبر است. اما انواع دیگری از چوب وجود دارد که برای ساخت نرده چوبی مناسب هستند. به طور کلی، مهم است که چوب به طور موثر در برابر شرایط آب و هوایی شدید محافظت شود. چوب های تحت فشار برای این کار بهتر از چوب های تصفیه نشده مناسب است. علاوه بر این، چوب، صرف نظر از اینکه تحت فشار است یا نه، باید به طور مداوم با لعاب غنی از مواد فعال درمان شود.

کاج و صنوبر

خرید این دو چوب با رنگ روشن نه تنها ارزان هستند، بلکه کاملا نرم هستند. این امکان پردازش آسان را فراهم می کند. با این حال، به دلیل رطوبت زیاد، احتمال هوازدگی یا کپک زدن در دراز مدت بیشتر از چوب های دیگر است. برای جلوگیری از این امر، هنگام خرید باید مطمئن شوید که چوب تحت فشار قرار گرفته است. لعاب مداوم حصار چوبی نیز ضروری است.

بلوط و روبینیا

بلوط به دلایل مختلف ثابت کرده است که برای نرده های چوبی فوق العاده خوب است. از یک طرف، چوب بلوط بسیار سخت، بادوام است و بنابراین مراقبت از آن نسبتاً آسان است. از طرفی از نظر بصری نیز به دلیل رنگ های مختلف و دانه های جذاب بسیار جذاب است. چوب بسیار کمیاب تر روبینیا خواصی مشابه بلوط دارد. بسیار مقاوم و ضد آب است.

کاج اروپایی و داگلاس صیر

کاج اروپایی و صنوبر داگلاس در عرض جغرافیایی ما در خانه هستند و بنابراین به راحتی در دسترس هستند. هر دو چوب سخت تر از کاج و صنوبر هستند و در نتیجه دوام بیشتری دارند. به همین دلیل، اشباع فشار مطلقاً ضروری نیست. با این وجود، حصار چوبی با این نوع چوب نیز باید به طور مرتب لعاب داده شود.

گونه های چوبی استوایی

در ساخت نرده های چوبی کمتر رایج است، استفاده از گونه های چوب استوایی مانند Bangkirai است. Bangkirai گونه‌ای از چوب‌های سخت است که به رنگ قهوه‌ای مایل به زرد تا قهوه‌ای تیره با دانه‌های مستقیم و ساختار چوبی بادوام است. به دلیل این ویژگی ها، Bangkirai اغلب به عنوان صفحه نمایش حریم خصوصی استفاده می شود.

چوب های اصلاح شده

چوبی که از طریق فرآیندهای فنی بادوام تر شده است با سطح بالایی از استحکام مشخص می شود. آنها خشک هستند، معمولاً بسیار صاف هستند و کار کمی دارند. این خصوصیات همچنین دلیل استفاده از چوب های اصلاح شده عمدتاً در مکان هایی است که از آب و هوا محافظت نمی شوند. رایج ترین انواع چوب برای این نرده های چوبی با کیفیت بالا، Accoya، کاج حرارتی یا خاکستر حرارتی است.

طول عمر

با این حال، عامل تعیین کننده برای طول عمر نرده چوبی، انتخاب منحصر به فرد ترین نوع چوب نیست، بلکه ساختار دقیق نرده است. برای اینکه بتوانید این را تضمین کنید، مهم است که مروری بر انواع رایج نرده چوبی داشته باشید.

انواع نرده چوبی

نرده های چوبی می توانند بسیار متفاوت به نظر برسند و شکل های متنوعی داشته باشند. علاوه بر نوع چوب، نوع نرده را نیز می توان با توجه به سلیقه شخصی انتخاب کرد. برای جهت گیری شما، در اینجا مروری بر رایج ترین طرح هایی است که برای ساخت نرده چوبی باغچه مناسب هستند.

نرده چوبی باغچه

رنگ پریدگی

رایج ترین نرده حصار است که همچنین یک اصطلاح عمومی برای اشکال مختلف نرده های چوبی است.

حصار / حصار تخته

ثابت شده است که نرده چوبی ساده ترین نوع نرده است. با کمک دو یا سه اتصال متقاطع روی پایه های چوبی می توان لت های چوبی را به فاصله دلخواه میخ یا پیچ کرد. هیچ محدودیتی برای گزینه های طراحی لت های فردی وجود ندارد. این کار باعث می شود که به راحتی به حصار چوبی خود جلوه ای شخصی بدهید. برای یک تصویر کلی منسجم، نیم دایره یا مسطح بودن لت ها مهم نیست. فاصله یکنواخت بین نوارها مهم است.

حصار تخته ای

شکل خاصی از حصار حصار، حصار تخته ای است. لت ها همیشه در جلو و پشت تیر متقاطع افست می شوند. به طور کلی، نصب این نوع تا حدودی زمان‌برتر و کمی گران‌تر از نرده‌های کلاسیک است.

STAKETENZAUN

یک شکل قدیمی تر و در حال حاضر محبوب حصار حصار، حصار حصار است. شاخه های نازک را با سیم به هم می بندند و به پایه ها می چسبانند. در نتیجه، پانل حصار را می توان نورد کرد و انعطاف پذیر است. بنابراین برای هر نوع زمین مناسب است. نرده چوبی که معمولا از چوب شاه بلوط ساخته می شود به دلیل ناهموار بودن پایه های چوبی طبیعی تر از سایر نرده های چوبی به نظر می رسد.

فریزنزاون

نوعی نرده چوبی که در شمال آلمان محبوبیت خاصی دارد نرده فریز است. قوس های بالایی و پایینی برای این نوع نرده ها تعیین کننده هستند. این به حصار فریز ظرافت خاصی می بخشد که آن را کلاسیک و جاودانه می کند.

PALISADENZAUN

حصار پالیسی که به عنوان حصار عمودی نیز شناخته می شود، از لت های حصاری تشکیل شده است که به صورت عمودی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. قله ها مشخصه پالیسیدهای منفرد است که نام خود را نیز به آنها داده است.

حصار شاسیور / حصار قیچی یا متقاطع

Jägerzaun که به مغازه قیچی فروشی یا حصار متقاطع نیز معروف است، هنوز در آلمان رواج دارد. با این حال، طراحی حصار شکارچی را بسیاری مظهر تنگ نظری می دانند، به طوری که از این نوع نرده چوبی برای محدود کردن یک ملک کمتر از گذشته استفاده می شود. نمونه‌ای از طراحی حصار شکارچی، لت‌های نیم دایره‌ای است که به صورت متقاطع قرار گرفته‌اند که معمولاً به سمت بالا نوک‌تر می‌شوند.

RANCHZAUN / BONANZAZAUN

حصار مزرعه که معمولاً در مزارع آمریکا به عنوان حصار بید یافت می شود، ساختن حصار مزرعه نسبتاً آسان است. دو لت که به مرکز تیر میخ شده اند در یک ارتفاع قرار دارند. این تخته ها اغلب با ناهمواری خاصی مشخص می شوند که به این نرده چوبی جذابیت خاصی می بخشد.

ساخت نرده چوبی باغچه خود را انجام دهید

هنگامی که در مورد نوع چوب و نوع نرده تصمیم گرفتید، می توانید به دقت برای ساخت نرده چوبی خود برنامه ریزی کنید. قبل از شروع، باید از دوستان یا آشنایان حمایت کنید. انجام ساخت نرده چوبی به تنهایی تقریبا غیرممکن است.

ساخت نرده چوبی باغچه

ساخت نرده چوبی: مسیر نرده را برنامه ریزی کنید

ابتدا مسیر حصار را مشخص کنید. مهم است که تحت هیچ شرایطی از خط املاک عبور نکنید. بهتر است یک طرح خشن بکشید، به عنوان مثال برای تعیین محل دروازه باغ یا ستون ها. اکنون از یک خط راهنما برای مشخص کردن دوره دقیق استفاده کنید. به محض اینکه مسیر را مشخص کردید، فاصله بین پست ها را با متر یا خط کش مشخص کنید. این اجازه می دهد تا با در نظر گرفتن نوع حصار چوبی ساخته شود، تعداد عناصر چوبی فروشگاه محاسبه شود. هرچه حریم خصوصی بیشتری بخواهید، به تسمه های بیشتری نیاز دارید. به طور کلی، یک حصار چوبی از نظر بصری جذاب‌تر به نظر می‌رسد اگر ستون‌ها به یک فاصله از هم قرار بگیرند. هنگام برنامه ریزی دوره، ممکن است معلوم شود که پست های بیشتری برای طول پانل حصار مورد نظر نسبت به آنچه در ابتدا فرض شده بود مورد نیاز است. بنابراین توصیه می شود تمام مواد را فقط پس از اندازه گیری های دقیق خریداری کنید. قبل از اینکه تمام مصالح ساختمانی و ابزار لازم در فروشگاه سخت افزار خریداری شود، منطقی است که پایه و اساس حصار چوبی را تعیین کنید.

در هنگام ساختن حصار چوبی پایه را تعیین کنید

چندین گزینه برای نصب حصار چوبی در زمین وجود دارد. معقول ترین نوع نصب به عنوان مثال به نوع حصار چوبی و ماهیت زمین بستگی دارد. برای برخی از طبقات، سوکت های پیچی یا درایو در زمین برای اتصال کافی کافی است. از سوی دیگر، سایر طبقات نیاز به نصب فونداسیون بتنی دارند. ارتفاع حصار چوبی برای لنگر انداختن در زمین تعیین کننده است. به عنوان یک قاعده، بتن ریزی از ارتفاع نرده 100 سانتی متر ضروری است. عمق نفوذ یخبندان که در آلمان بین 80 تا 120 سانتی متر است باید در نظر گرفته شود. هنگامی که در مورد فونداسیون تصمیم گرفتید، می توانید مواد لازم برای ساخت نرده چوبی را تهیه کنید.

مواد مورد نیاز برای ساخت نرده چوبی

توصیه نمی شود که پایه های چوبی را فقط به زمین بکوبید، زیرا این کار باعث می شود که تراکم و آب باران راحت تر تشکیل شود. خطر هوازدگی سریعتر افزایش می یابد. این به نوبه خود منجر به ناپایداری حصار چوبی می شود. با قرار دادن پایه پست مغازه در زمین می توان از این مشکل جلوگیری کرد. با استفاده از این براکت های فلزی، چوب پایه ها به اندازه کافی از زیر تهویه می شود. از پیچ های مغازه برای ثابت کردن تیرها به تیرها استفاده کنید. در صورت لزوم می توان از سیمان نیز برای نگهداری بهینه استفاده کرد. اگر این روش را انتخاب کنید، به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • پست های چوبی در طول و مقدار دلخواه (به طور ایده آل از قبل به اندازه در فروشگاه سخت افزار بریده شده است)
  • تعداد مربوطه از فروشگاه پشتیبانی پست
  • براکت های فلزی به شکل H یا U
  • تعداد محاسبه شده عناصر حصار یا تخته های چوبی
  • فروشگاه پیچ و ناخن فروشی در سایزهای مختلف
  • احتمالاً: شن و ماسه دانه ای و سیمان

علاوه بر این، ابزارهای زیر باید برای اطمینان از ساخت حصار چوبی بدون استرس و بدون عارضه در دسترس باشند:

  • خط کش یا متر نوار بلند
  • راهنمای
  • اره
  • چکش
  • دستگاه حفاری
  • پیچ گوشتی شارژی
  • مرحله
  • بیل برای حفر سوراخ ها و مخلوط کردن بتن
  • اختیاری: چرخ دستی

اکنون که برنامه ریزی را تکمیل کرده اید و تمام مواد لازم در دسترس است، می توانید با ساخت نرده چوبی واقعی شروع کنید.

تنظیم پست

ابتدا سوراخ‌هایی را در نقاطی که قبلاً مشخص شده‌اند، حفر کنید که بعداً ستون‌های چوبی در آن قرار می‌گیرند. در صورت لزوم، بتن را مخلوط کرده و در سوراخ هایی که قبلا حفر کرده اید بریزید. اگر بدون بتن کار می کنید، می توانید بلافاصله پس از حفر سوراخ ها در زمین، پایه های پست فروشگاه را وارد کنید. پایه های پست فروشگاه را از نظر ارتفاع و فواصل یکنواخت با استفاده از تراز و شاقول Shop تراز کنید. پس از نصب پایه های پست مغازه ، ساخت نرده چوبی می تواند ادامه یابد.

نصب پایه های چوبی و المان های نرده

در مرحله بعد با استفاده از پیچ های مناسب شاپ ، پایه چوبی را روی پایه پست فروشگاه پیچ کنید. برای اطمینان از ثابت بودن ارتفاع، باید دوباره از تراز مغازه و شاقول استفاده کنید. هنگامی که ستون ها در جای خود قرار گرفتند، پانل های حصار چوبی در جای خود پیچ ​​یا میخ می شوند. اکنون نوارها را سوار کنید و ساخت نرده چوبی کامل شده است.

کلمات مرتبط:

آموزش ساخت نرده چوبی باغچه

ساخت نرده چوبی باغچه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + پانزده =