باغبانی روی پشت بام مفهومی است که از زمانی که سقف وجود داشته است وجود داشته است. ساکنان شهر چندین نسل است که گیاهان را روی پشت بام ها و محل های آتش نشانی می چینند. حتی بام‌های سبز، بام‌های پوشیده از خاک و گیاه، سال‌هاست که وجود دارند. به نظر می رسد مهم نیست که باغبان چقدر زمین دارد، به نظر می رسد ما همیشه به دنبال فضای بیشتری هستیم و انواع باغ های روی پشت بام هم در مکان های مسکونی و هم تجاری محبوبیت پیدا می کنند .

دلایل خوبی برای در نظر گرفتن باغ روی پشت بام وجود دارد:

7 نکته برای هر باغبان
  • برای اجرای روف گاردن از فضای استفاده نشده یا کم استفاده شده، استفاده می کنند
  • باغ، فضای خالی را زیبا می کند
  • روف گاردن ها می توانند حریم خصوصی را فراهم کنند
  • آنها می توانند بسیار دوستدار محیط زیست باشند
  • معمولا قرار گرفتن در معرض آفتاب خوب است
  • نگران آهو، خرگوش یا سایر آفات غیر پرنده نباشید

گزینه هایی برای روف گاردن شما

هنگام در نظر گرفتن باغ روی پشت بام، چند جهت وجود دارد که باید به آنها بروید. بام‌های سبز کاملاً کاشته شده، جایی که سقف با خاک پوشانده شده است و گیاهان در خاک هستند، حس محیطی بسیار خوبی دارند، اما انجام آن‌ها برای صاحبان خانه به تنهایی دشوار است. وزن بام های سبز به راحتی می تواند به 100 پوند برسد. در هر فوت مربع، قبل از افزودن افراد. شما نیاز به استخدام یک مهندس سازه یا معمار برای انجام یک تحلیل سازه و احتمالاً یک شرکت حرفه ای برای نصب آن دارید.

ساده ترین و شخصی ترین روش برای باغبانی روی پشت بام استفاده از ظروف و تخت های مرتفع است. 1 می توانید هر سبکی از باغچه روی پشت بام را با گیاهانی که در ظرف رشد می کنند ایجاد کنید، از چند گیاه ساده گیاهی گرفته تا یک گلدان رسمی و زیبا. کانتینرها برای باغ های پشت بام بسیار مناسب هستند زیرا سبک، قابل حمل، انعطاف پذیر و مقرون به صرفه هستند.

نکاتی درباره روف گاردن

مراقبت از روف گاردن

در حالی که مراقبت از گیاهان کانتینری روی روف گاردن بسیار شبیه نگهداری ظروف روی زمین است، قبل از اینکه گلدان های خود را به بیرون بکشید باید چند ویژگی خاص روی پشت بام را در نظر بگیرید.

    • مجوز: ابتدا با صاحبخانه خود و/یا کد ساختمان را بررسی کنید. سوالات در مورد دسترسی، محدودیت های ارتفاع ساختمان، و مقررات آتش سوزی می تواند هر نوع استفاده از سقف را ممنوع کند.
    • یکپارچگی سازه: مطمئن شوید که سقف می تواند بار را تحمل کند. برای انجام این کار یک حرفه ای مجوز دریافت کنید. خاک و گلدان ها در ابتدا سنگین هستند و با رشد گیاهان سنگین تر می شوند. اگر تا به حال سعی کرده اید یک گلدان پر از خاک مرطوب را جابجا کنید، می دانید که آب چقدر می تواند وزن اضافه کند.
    • دسترسی: چگونه می خواهید مواد و لوازم خود را وارد و خارج کنید؟ اگر در آپارتمان زندگی می کنید، مطمئن شوید که اجازه استفاده از آسانسور را دارید. برخی از شهرداری ها به چندین دسترسی/خروج و احتمالاً روشنایی خروجی، اعلام حریق و روشنایی اضطراری نیاز دارند.
    • آب: آیا می توانید یک شلنگ را به پشت بام بکشید؟ قوطی های آبیاری می توانند مزاحم شوند و ظروف به آب زیادی نیاز دارند. نصب بشکه باران و آبیاری قطره ای را در نظر بگیرید .
    • قرار گرفتن در معرض نور خورشید: آیا ساختمان های مجاور یا تراس بالای سر شما سایه می اندازند؟ هنگامی که گیاهان روی بتن متورم می شوند، حتی مقداری آفتاب نیز می تواند مشکل ساز باشد.
همچنین ببینید: تصاویر روف گاردن جذاب و خلاقانه

اجرای روف گاردن

    • گرما: علاوه بر تابش خورشید بر روی سقف، گرمای محیط نیز از سطح سقف، ساختمان‌های اطراف، ترامواها و اگزوزهای فلزی و سازه‌های تاسیساتی منعکس می‌شود. شما احتمالاً می خواهید یک نوع سایه، اگر نه برای گیاهان، برای خودتان ایجاد کنید.
    • باد: باد می‌تواند خیابان‌های مستقیم شهری، به‌ویژه در بلندمرتبه‌ها را تحت فشار قرار دهد. ممکن است بخواهید نوعی دیوار یا نرده را در نظر بگیرید. اگر چنین است، احتمالاً باید دوباره کد ساختمان خود را از نظر ارتفاعات مورد نیاز و پایداری سازه بررسی کنید. این امر به ویژه زمانی مهم است که ایمنی ساختمان موانعی را برای کودکان و حیوانات خانگی دیکته می کند.
    • حریم خصوصی: بیشتر پشت بام ها توسط ساختمان های همسایه احاطه شده اند. اگر باغ پشت بام شما در معرض دید کامل قرار دارد، ممکن است بخواهید برای غربالگری برنامه ریزی کنید. می‌توانید پرچینی از گیاهان همیشه سبز بکارید ، درختان انگور را روی دیواره‌ی داربست بکشید، یا به سادگی زیر یک میز چتر قرار دهید.
    • سیم کشی برق: برق ضروری نیست، اما مطمئنا کار را آسان تر می کند. اگر قصد دارید از باغ خود در شب لذت ببرید، شمع ها بهترین روشنایی برای علف های هرز نیستند.
  • ذخیره سازی: وسایل زیادی با باغبانی مرتبط است: ابزار، کود، کمپوست، سطل. فضا در پشت بام محدود است و استتار فضای ذخیره‌سازی سخت است. قفسه ها کافی خواهد بود. برخی از باغبان های پشت بام کمدهای باریک را انتخاب می کنند. گزینه دیگر نیمکت نشینی با فضای ذخیره سازی داخلی برای انجام وظایف دوگانه است.
  • هزینه: آخرین اما نه کم اهمیت، چقدر حاضرید هزینه کنید؟ می‌توانید از کوچک شروع کنید و به آن اضافه کنید، و هرچه می‌روید گلدان‌ها و گیاهان (و خاک) بیشتری بخرید. هزینه واقعی زمانی به دست می آید که بخواهید ساختمان سازی و ساخت و ساز در پشت بام را شروع کنید. چیدن کاشی یا سنگ، ساختن تخت‌ها و جعبه‌های بلند، اضافه کردن نور و مبلمان، همگی می‌توانند شروع به افزایش کنند. به علاوه، ممکن است برای حمایت از آنها به کار ساختاری بیشتری نیاز داشته باشید.

صرف نظر از شروع طراحی شما، بزرگ یا کوچک، یک باغ روی پشت بام یک سرمایه گذاری برای آرامش خاطر بسیاری از ساکنان شهری است که ساعت ها آرامش و پاداش را فراهم می کند.

صفحات مرتبط: فلاور باکس  فرنیچر روف گاردن  فرنیچر فضای باز  خرید نیمکت چوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − دو =